حضور بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 به خطر افتاد

حضور بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 به خطر افتاد

پایگاه خبری فوتبالی - شکست بارسلونا مقابل آنتورپ و شاختار دونتسک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا حضور این تیم در جام جهانی باشگاه های 32 تیمی در سال 2025 به خطر بیافتد چرا که آنها در رنکینگ یوفا دچار افت شده اند و در حال حاضر فقط هزار امتیاز بیشتر از اتلتیکو دارند!

به گزارش فوتبالی، این تورنمنت قرار است که در ژولای 2025 در کشور آمریکا برگزار شود. اروپا در این مسابقات دوازده نماینده دارد. نمایندگان اروپا از میان قهرمان های چمپیونزلیگ بین سالهای 2021 تا 2024 و همچنین بهترین تیم های رنکینگ یوفا تعیین خواهند شد. اگر بارسلونا امسال قهرمان چمپیونزلیگ نشود، ممکن است که شانس حضور در جام جهانی باشگاه های 32 تیمی را از دست بدهد.

در حال حاضر چلسی، رئال مادرید و منچسترسیتی به واسطه سه قهرمانی اروپایی اخیرشان حضور در مسابقات را قطعی کرده اند. از طرفی هر کشور  فقط دو نماینده در جام جهانی باشگاه ها خواهد داشت مگر آن که تیم های بیشتری از ان کشور قهرمان اروپا شوند. مثلا اگر آرسنال امسال قهرمان اروپا نشود، سیتی و چلسی تنها نماینده های انگلیس خواهند بود در حالی که اگر قهرمان شوند، انگلیس سه نماینده خواهد داشت.

بارسلونا در حال حاضر باید با اتلتیکو برای حضور در مسابقات آمریکا رقابت کند. حضور رئال مادرید در این بازیها قطعی است و از میان بارسلونا و اتلتیکو یکی به جام جهانی باشگاه ها می روند. به طور مثال اگر امسال اتلتیکو قهرمان اروپا شود، بارسلونا به هیچ وجه در جام جهانی باشگاه ها حضور نخواهد داشت، تورنمنتی که فیفا برای قهرمان آن، 100 میلیون یورو پاداش در نظر گرفته است. اگر اتلتیکو قهرمان اروپا نشود هم بارسا باید تلاش کند تا در رنکینگ یوفا بالاتر از اتلتیکو قرار بگیرد. نتایج بارسا و اتلتیکو در ادامه چمپیونزلیگ می تواند در مورد حضور یا عدم حضور آنها در جام جهانی باشگاه ها خیلی کلیدی باشد. 

در میان باشگاه های آلمان، حضور بایرن در مسابقات به واسطه رنکینگ یوفا قطعی است و از میان دورتموند و لایپزیش یکی به مسابقات راه پیدا می کند. از میان باشگاه های فرانسه، حضور پی اس جی قطعی است. از ایتالیا به نظر می رسد که اینتر حضورش را قطعی کرده و فعلا ناپولی بر یوونتوس برتری دارد. از میان پرتغالی ها نیز پورتو و بنفیکا حضورشان را قطعی کرده اند. اگر امسال رئال مادرید یا سیتی قهرمان اروپا شوند، آژاکس یا سالزبورگ نیز می توانند شانس حضور در جام جهانی باشگاه ها را داشته باشند. 

4125