12 دقیقه سکوت برای اعتراض به قوانین جدید پخش تلوزیونی بوندسلیگا

12 دقیقه سکوت برای اعتراض به قوانین جدید پخش تلوزیونی بوندسلیگا

هواداران بوندسلیگا در حال برنامه ریزی برای ۱۲ دقیقه سکوت در تمام بازی های لیگ این آخر هفته در اعتراض به افزایش احتمالی حق پخش تلویزیونی بوندسلیگا هستند.

به گزارش فوتبالی ، این اتفاق قرار است کنایه از تاثیر هواداران به عنوان دوازدهمین یار تیم های های فوتبال و پایگاه هواداران باشد و هوادارن چندین باشگاه مطرح آلمان، به ویژه هواداران بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، روز جمعه  اعلام کردند که برای این موضوع  در ۱۲ دقیقه ابتدایی بازی های آینده تیم هایشان سکوت خواهند کرد.

ماه‌هاست که هواداران در بازی‌های بوندسلیگا با بنرهایی از نگرانی این که لیگ توسط سرمایه‌گذاران برای تغییر ساختار رقابت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد و بینندگان تلویزیون را بالاتر از هواداران حاضر در ورزشگاه‌ها در اولویت قرار دهد، اعتراض می‌کنند. سازمان‌های هواداری فوتبال آلمان ادعا می‌کنند که تاکید مقامات فوتبال آلمان بر حضور پرشور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال آلمان باید بزرگترین شعار آنها در بازاریابی فوتبال این کشور باشد و اکنون اعتراض خاموش آنها می تواند اعتراض بیشتری را انعکاس دهد. این اعتراضات زمانی آغاز شد که دو تیم برتر فوتبال مردان در آلمان  تصمیم گرفتند که مذاکراتی را پیش ببرند تا به یک شرکت سرمایه گذاری اجازه دهند بخشی از درآمد خق پخش تلویزیون و بازاریابی آینده لیگ آلمان را در ازای پرداخت مبلغی خریداری کند. هواداران اعتراضات خود در را در بازی های پیشین نیز ابراز کرده بودند.

۱۰۰۹