در انتظار سومین هت تریکِ دربی؛ انتظار زیادی است؟

در انتظار سومین هت تریکِ دربی؛ انتظار زیادی است؟

پایگاه خبری فوتبالی – در همه دربی‌های گذشته فقط دو نفر موفق شده‌اند هت تریک کنند. 

به گزارش فوتبالی، فردا در ورزشگاه آزادی تهران دربی شماره 102 برگزار می‌شود و تیم‌های پرسپولیس و استقلال طی بازی عقب افتاده هفته پنجم لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند.

دربی تهران معمولا بازی پرگلی از آب درنمی‌آید. در 101 بازی قبلی، پرسپولیس 100 گل زده است و استقلال فقط 93 بار موفق شده دروازه رقیب را باز کند. برای همین هم کمتر پیش می‌آید بازیکنی در دربی هت تریک کند. 

حالا امیدواری بسیار کوچکی وجود دارد. این که یک بازیکن پیدا شود و بعد از سال‌ها در دربی هت‌‌تری کند. هر چند وضعیت دو تیم به شکلی است که خیلی‌ها معتقدند قرار نیست دربی هیجان‌انگیزی را ببینیم و احتمالا یک صفر – صفر کسل‌کننده را در پیش داریم.

بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل شهاب زاهدی است که 4 گل زده و البته یک هت تریک هم مقابل پیکان داشته است. مهرداد محمدی هم بهترین گلزن استقلال که در بازی‌های قبلی 3 بار دروازه رقبای این تیم را باز کرده است.

اولین هت تریک در دربی تهران 50 سال و 3 ماه و 6 روز پیش رقم خورد و از دومین و آخرین هت‌تریک دربی هم 11 سال و 10 ماه و 9 روز می‌گذرد. در واقع همه دربی‌هایی که تا امروز برگزار شده فقط دو نفر توانسته‌اند هت‌تریک کنند. هر دو نفر هم بازیکنان پرسپولیس بوده‌اند و هت‌تریک‌شان باعث شده است که پیروزی‌های کم‌نظیر و ماندگاری برای این تیم رقم بخورد.

هت تریک اول را همایون بهزادی را در دربی شماره 13 انجام داد. در مسابقه‌ای که در روز 16 شهریور 1352 برگزار شد و پرسپولیس توانست با نتیجه عجیب 6 بر صفر استقلال را شکست بدهد.

در آن مسابقه پرسپولیس در نیمه اول با گل‌های حسین کلانی و ایرج سلیمانی از حریف پیش افتاده بود. اما بهزادی در دقایق 50، 86 و 90 موفق شد 3 بار دروازه استقلال را باز کند. سلیمانی هم یک گل دیگر زد.

بعد از آن دیگر خبری از هت‌تریک در دربی‌ها نبود تا این که نوبت به دربی 75 رسید. روز 13 بهمن 1390 پرسپولیس و استقلال در دربی رفتِ لیگ دوازدهم با هم روبرو شدند. استقلال با گل‌های میلاد میداودی و فریدون زندی پیش افتاد.

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس ایمون زاید را در دقیقه 56 به زمین فرستاد و این بازیکن در میان تعجب همه موفق شد در دقایق 82، 83 و 1+90 سه بار دروازه استقلال را باز کند. بازی هم با نتیجه 3 بر دو به سود پرسپولیس تمام شد.

با توجه به این که دو تیم از نظر بازی هجومی در وضعیت چندان مناسبی نیستند نمی‌شود انتظار یک هت تریک دیگر را در بازی فردا داشت اما اگر یک نفر پیدا شود و این کار بزرگ را انجام بدهد بعد از حدود 12 سال شاهد یک هت تریک دیگر خواهیم بود.

1359