نظر سرمربی آرسنال در مورد تغییر پست زینچنکو

نظر سرمربی آرسنال در مورد تغییر پست زینچنکو

پایگاه خبری فوتبالی- میکل آرتتا به دلیل کمبود گزینه در خط هافبک ممکن است نقش جدیدی را در آرسنال به اولکساندر زینچنکو واگذار کند.

به گزارش فوتبالی ، آرسنال در حال حاضر چند هافبک کلیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. فابیو ویرا آخرین بازیکنی است که پس از انجام عمل جراحی به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران، از میادین دور شده است. او به امیل اسمیت رو و توماس پارتی در لیست مصدومان آرسنال پیوست. این غیبت ها به این معنی است که آرتتا ممکن است تغییرات تاکتیکی انجام دهد و زینچنکو را به یک بازیکن که می تواند در موقعیت هجومی نیز مفید باشد در قسمت هجومی استفاده کند. زینچنکو بازیکنی چند پسته است و ممکن است اکنون در پست هافبک آرسنال به کار گرفته شود. 

البته این بازیکن ۲۶ ساله با این نقش غریبه نیست، زیرا او تمایل دارد در این پست در تیم مالی اوکراین بازی کند و معمولاً نیازی به حضور در پست دفاع چپ در تیم ملی ندارد. آرتتا همچنین پس از مصدومیت فابیو ویرا، زینچنکو را به عنوان هافبک مقابل برنلی استفاده کرد و اکنون به دلیل نداشتن گزینه های لازم در خط هافبک او می تواند دوباره این نقش را تکرار کند.

آرتتا در این مورد به خبرنگاران گفت: "زینچنکو در این نقش متفاوت از فاز دفاعی بازی می کند. او در موقعیت‌های دفاعی بازیکن دیگری است، زیرا ما معتقدیم که سایر بازیکنان برای استفاده در پست هجومی وجود دارند. البته این یک احتمال است و باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت." آرسنال می تواند با تساوی در بازی بعدی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لنس به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. توپچی ها فقط به یک امتیاز در امارات نیاز دارند تا بتوانند جواز حضور را تضمین کنند.

۱۰۰۹