آلرژی شماره 10 تیم ملی به پنالتی

آلرژی شماره 10 تیم ملی به پنالتی

پایگاه خبری فوتبالی - شاید بتوان مدعی شد اصلی‌ترین دلیل باخت ایران به لحظه‌ای برمی‌گردد که کسری طاهری نتوانست تکرار ضربه پنالتی از دست رفته خود را هم گل کند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی نوجوانان ایران در عین شایستگی در ضربات پنالتی به تلخی با جام جهانی وداع کرد. مسابقه‌ای که نوجوانان ایرانی تا پایان نود دقیقه از حریف پیش بودند ولی در نهایت با گل خوردن در دقیقه ۹۴ بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم ایران درنهایت حذف شد.

جدا از اینکه به نظر می‌رسد تیم ملی برای ضربات پنالتی برنامه خاصی نداشته، نمی‌توان از کنار مورد عجیب کسری طاهری به سادگی عبور کرد.

شماره 10 تیم ملی که طی 3 بازی مرحله گروهی آمار دو گل و 1 پاس گل را ثبت کرده و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شد، در شرایطی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت که قبل از او، حسام نفری، پنالتی‌اش را به شکل عجیبی خراب کرده بود.

طاهری پنالتی‌اش را با تمام قدرت سمت دروازه حریف کرد اما گلر مراکش، از خودگذشتگی کرد و بدنش را جلوی توپ سپر کرد تا توپ گل نشود. در حالی که داور مسابقه دستور به تکرار پنالتی داد و طاهری می‌توانست اشتباهش را جبران کند، او پنالتی دومش را هم خراب کرد تا کار را برای برتری حریف، آسانتر کند.

هیچ بعید نیست طاهری با اتفاقی که در بازی امروز افتاد، دیگر پشت ضربه پنالتی قرار نگیرد.

1997