گزارش ویژه؛ بررسی اتهامات کارگروه نقل و انتقالات به استقلال؛ محکمه پسند است یا نه؟

گزارش ویژه؛ بررسی اتهامات کارگروه نقل و انتقالات به استقلال؛ محکمه پسند است یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی– یکی از مهم‌ترین خبرهای امروز که توسط یک سایت پربیننده منتشر شد، ماجرای ورود کارگروه نقل و انتقالات به پرونده باشگاه استقلال بود.

به گزارش فوتبالی، در این خبر آمده است که شب گذشته جلسه اعضای این گروه درباره قراردادهای باشگاه استقلال برگزار شده است و در نهایت بررسی قراردادهای باشگاه استقلال منجر به طرح چند ایراد و پرسش توسط اعضای کارگروه نقل و انتقالات شد. در پایان خبر هم نوشته شده که این کارگروه 5 ابهام مهم مطرح کرده است و انتظار دارد باشگاه استقلال درباره این ابهامات توضیح بدهد

البته در پایان خبر کوتاه نوشته شده که کارگروه نقل و انتقالات به باشگاه استقلال درباره امضای چند قرارداد داخلی و ارائه نشده به سازمان لیگ، قرارداد و مالیات بازیکن خارجی جدید (بلانکو)، واریزی بیشتر به چند بازیکن و مربی، عدم احتساب رضایتنامه خالدآبادی در مجموع هزینه‌ها و موضوع احتساب مالیات یامگا در بودجه این فصل ایراداتی وارد کرده است. هر چند در این باره هنوز خبر رسمی اعلام نشده اما احتمالا این خبر از ناحیه یکی از اعضای بلندپایه کارگروه به بیرون درز کرده است.

اگر مورد به مورد جلو برویم، به نکات مهمی می رسیم. مثلا در مورد قراردادهای داخلی که گفته شده به سازمان لیگ ارائه نشده است توجه به این نکته لازم به نظر می رسد که سالهاست که قراردادهای داخلی از درجه اعتبار ساقط شده‌اند و هیچ تهعدی را برای هیچ کدام از طرفین قرارداد ایجاد نمی‌کند و در باشگاهها هم چیزی به نام قرارداد داخلی وجود ندارد. این جمله از خبری که منتشر شده بود عجیب به نظر می رسد.

مورد بعدی گوستاوو بلانکو است. گفته شده قرارداد و مالیات بلانکو به این کارگروه ارائه نشده است. حالا سوالی که باید از کارگروه پرسید که اگر قرارداد بلانکو ارائه نشده است، پس کارت بازیِ این بازیکن چطور صادر شده است؟ زمانی که سرمربی و چند بازیکن استقلال از قراردادهای خودشان کم کردند تا قرارداد بلانکو ثبت و کارت بازی او صادر شود، با مجوز کارگروه انجام شد و همه چیز بررسی شد تا شرایط برای ثبت قرارداد بلانکو فراهم شود.

مورد سوم از بقیه موارد ابهام بیشتری دارد. گفته شده باشگاه به چند بازیکن و مربی، پرداخت بیش از مبلغ قرارداد ثبت‌شده داشته است. اثبات این تخلف نیاز به سند و مدرک دارد و باید کارگروه بر اساس کدام اسناد، این مساله را طرح کرده و یک اتهام سنگین به استقلال زده شده است. البته با توجه به اینکه امسال، در این باره نظارت زیادی از سوی نهادی بالادستی هم وجود داشت و سازمان بازرسی هم ورود کرده بود، برای تیم های دولتی، تخلف کردن راحت نیست.

در خبر نام خالدآبادی هم مطرح است. ماجرای خالد آبادی ظاهرا هم این است که 9 میلیاردی که بابت رضایت نامه او به هوادار پرداخت شده که برای 4 سال است. در واقع هزینه‌ای که استقلال بابت او می‌پردازد کمتر از 2.5 میلیارد در سال است و بعید است باعث عبور از سقف قراردادها شود.

آخرین مورد هم مربوط به مالیات کوین یامگا است که این قرارداد هم سال قبل و دوران مدیریت آجورلو بسته شده است. یعنی در زمانی که قانون سقف قراردادها وضع نشده بود و بنابراین پرداخت مالیات قرارداد او توسط باشگاه، تخلف محسوب نمی‌شود و البته یک بار دیگر به آن اشاره شده بود.

در هر حال به نظر می رسد استقلال باید از خودش دفاع کند اما با توجه به اینکه باشگاه استقلال در چند وقت گذشته بارها اعلام کرده که از کار خودش مطمئن است و طبق قانون رفتار کرده و در ماجرای ثبت قرارداد بلانکو و همچنین مشکلاتی که سعید مهری، امید حامدی فر، مهدی هاشمی نسب و مربی بدنساز استقلال برای ثبت قرارداد دارند، احتمال تخلف استقلال چندان بالا نیست.

گزارش از چیا فوادی/ پایگاه خبری فوتبالی

1111