تیم منتخب هفته هشتم؛ از سرزمین‌های شمالی!

تیم منتخب هفته هشتم؛ از سرزمین‌های شمالی!

پایگاه خبری فوتبالی- دو نتیجه باب میل از انزلی و قائمشهر در حکم هدایایی نفیس بودند برای استقلال

به گزارش فوتبالی، تیمِ نکونام را شاید بتوان برنده بزرگ هفته با توجه به توقف سپاهان و پرسپولیس برابر نساجی و ملوان لقب داد هرچند خودِ آبی‌ها هم برای بردن، زجر زیادی کشیدند. فقدان ستاره یا ستاره‌های تمام‌عیار در این هفته کاملا حس شد و شاید به همین دلیل هم، 9 تیم در ترکیبش نماینده دارند.

* علیرضا جعفرپور

  یک نمایش درخشان دیگر از دروازه‌بانی که هنوز کسی نمی‌داند چرا باشگاهش از همین حالا برای نیم‌فصل دوم، گلر جذب کرده است. شمس‌آذر این 3 امتیاز را مدیون واکنش‌های جعفرپور بخصوص بعد از دقیقه 90 است و آن مهار پنالتی درخشان.

ذخیره: در غیاب فرعباسی، این بار پارسا جعفری درون دروازه ذوب‌آهن ایستاد و با ثبت یک کلین‌شیت، نقش مهمی در برد خانگی تیمش داشت.

* رامین رضاییان

  درخشان و بی‌مانند مثل همیشه. پاسور گل سپاهان در قائمشهر هم خودش بود و انواع و اقسام پاس‌های کلیدی را از همان دقیقه اول استارت زد و فقط حیف که امثال زکی‌پور و بقیه قدرش را ندانستند. رضاییان با فاصله‌ای عجیب و بعید، بهترین مدافع راست حال حاضر فوتبال ایران است.

ذخیره: بهترین بازیکنِ ضعیف‌ترین نمایش پرسپولیس در این فصل، دانیال اسماعیلی‌فر بود. او در انزلی، کمی جلوتر از خط دفاع بازی کرد و بازهم نمره قبولی گرفت.

* روزبه چشمی

  لیدر همه‌فن‌حریف خط دفاعیِ استقلال. چشمی در توپگیری، مهارت بالایی دارد و اگر هم موفق نباشد، خوب بلد است در کم‌خطرترین فضای ممکن بازیکن حریف را با خطا متوقف کند. فریادهای دقیقه 8+90 او بر سر سلیمی، یامگا و حامدی‌فر به مذاق هواداران خیلی خوش آمد.

ذخیره: جز اینکه زننده گل تساوی سپاهان، محمد دانشگر بود، او در امور دفاعی هم توانا نشان داد بخصوص با مزاحمت‌هایی که در لحظه نهایی برای مهاجم نساجی ایجاد کرد.

* نادر محمدی

  با اینکه در این فصل 2 بار با گرفتن کارت قرمز، اخراج شده اما کماکان مرد مورد وثوق ربیعی است. محمدی به جز امور دفاعی، یک برگ برنده ویژه دارد: پرتاب‌های اوت مخصوصی که هرکدامش می‌تواند به گل بدل شود اگر شماره 7 ذوبی‌ها برخلاف این بازی، قدرشان را بداند.

ذخیره: بازگشت آرمین سهرابیان مترادف شد با خروج ایمان سلیمی و این یعنی بازگشت آرامش به یک‌سوم دفاعی استقلال. سهرابیان برابر آلومینیوم، به خوبی فضای پشت سر جلالی را پوشش داد.

* ابوالفضل جلالی

  نمایشی استاندارد که البته هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. جلالی کماکان هیجان بازی زیادی در استقلال دارد ولی در دوره نکونام، توانسته کمی آن را بیشتر کنترل کند. جلالی برابر آلومینیوم، چند پاس کلیدی خوب داد که به نتیجه نهایی و موثر نرسید.

ذخیره: در چیدمان جدید ذوب‌آهن، شایان مصلح عقب‌تر از آریاکیا به بازی گرفته می‌شود. او برابر تراکتور در هر دو فاز دفاعی و هجومی، نمره قبولی گرفت و اگر کمی دقت می‌کرد، گل هم زده بود.

* جواد آقایی‌پور

  بالاخره نشانه‌گیری‌های عجیب به پایان رسید و از اولین گل آقایی‌پور برای استقلال خوزستان رونمایی شد. سرعت بالا و فانتزی استاندارد آقایی‌پور به او کمک می‌کند از هر مدافعی بتواند رد شود ولی دقت او در زدن ضربه نهایی بسیار پایین است.

ذخیره: مدت زیادی طول کشید تا فردین یوسفی در ترکیب ذوب‌آهن جا بیفتد ولی بالاخره برابر تراکتور، او خودش شد و پایه‌گذار تک گل بازی و زننده‌اش هم بود.

* سعید مهری

  شاید اگر تغییر نوع زدن کرنر و سانتر دقیق مهری نبود، استقلال با ضربات ایستگاهی مهدی‌پور به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید. مهری اگر کمی بیشتر کنترل روی بازی داشته و از زدن شوت‌های کم‌دقت حذر کند، هم برای خودش و هم برای استقلال اتفاقات بهتری می‌افتد.

ذخیره: جدیدترین خرید نساجی یعنی اسماعیل بابایی در این چند بازی اخیر، پاسور درخشانی برای تیمش بوده ولی خط هجومی تیمش قدر پاس‌های عمقی‌اش را نمی‌داند.

* محسن آذرباد

  بازگشت درخشان یک کاپیتان که اگر راه بیفتد، مس برای باز کردن هیچ دروازه‌ای به مشکل نخواهد خورد. آذرباد برابر پیکان و درحالیکه پشت به دروازه بود، با یک پاس دیدنی 2 مدافع میزبان را از جریان بازی خارج کرد و تک گل بازی را ساخت.

ذخیره: کاپیتان شمس‌آذر، ستاره‌ای تمام‌عیار در این فصل برای تیمش بوده. پوریا سرآبادانی 4 گل زده و این هفته با یک ورود معرکه به جریان بازی، گل 3 امتیازی تیمش را به فولاد زد.

* محمدرضا عباسی

  بهترین نمایش عباسی در تمام روزهای حضورش در لیگ برتر قطعا بازی با پیراهن نساجی برابر سپاهان بود. او با یک مانور درخشان، تک گل تیمش را ساخت ولی در امور دفاعی و با دو واکنش خوب، حتی از امور هجومی هم بهتر بود.

ذخیره: یک گل دیدنی در کنار نمایشی که گل‌گهری‌ها امیدوارند تداوم داشته باشد؛ روبرتو تورس برابر هوادار یکی از بهترین بازیهایش در تاریخ لیگ برتر را به نمایش گذاشت.

* سعید سحرخیزان

  بازیکنی که در هفته پایانی فصل قبل با پیراهن هوادار، هت‌تریک کرد این بار برابر هوادار و در لباس گل‌گهر، درخشید. او زننده 2 گل ابتدایی تیمش بود که اولی یک شوت محکم بود و دومی، ضربه‌ای دقیق که بازهم حقیقی را وارد چالش مانکن کرد.

ذخیره: مهاجمی که 40 ساله شده ولی گویا «لم» بازی در لیگ برتر را به خوبی بلد است. لوسیانو پریرا با اولین گل فصلش برای مس رفسنجان، آنها را صاحب 3 امتیاز بیرون از خانه کرد.

* امین قاسمی‌نژاد

  احتمالا حق با گزارشگر بازی بود که مدعی شد قاسمی‌نژاد با لباس گل‌گهر، کاری برای تیمش نکرد ولی حالا که به سیرجان برگشته، یک‌تنه هوادار را از شکست رهانید. او در این بازی، دبل کرد و البته به طرز عجیب و غریبی در جریان بازی قرار داشت.

ذخیره: داشتن یک ماشین گلزنی؛ شاید محمدرضا آزادی این آرزوی نساجی را برآورده کند. او این بار دروازه سپاهان را باز کرد تا روزهای خوبش بعد از آسیا به داخل هم برسد.

* تیم هفته: شمس‌آذر

  غول‌کش! شمس‌آذر با ادامه این روند، لیاقت اطلاق چنین صفتی را دارد. آنها بعد از مات کردن تراکتور در تبریز، این بار در اهواز هم با 3 امتیاز کامل زمین را ترک کردند. نکته ویژه شمس‌آذر، داشتن یک تیم به معنای واقعی است که ستاره آنچنانی در ترکیبش دیده نمی‌شود.

ذخیره: کاری که هیچ تیمی این فصل در ایران نتوانسته بود را نساجی انجام داد و ترمز سپاهان را کشید. آنها با کمی دقت بیشتر، حتی می‌توانستند صاحب هر 3 امتیاز بازی باشند.

* بازیکن هفته: امین قاسمی‌نژاد

  یکی از آن روزهای پوشیدن پیراهن شهرخودرو را در سیرجان تکرار کرد. 44 لمس توپ برای یک مهاجم، کمیت قابل اعتنایی است. قاسمی‌نژاد روی هر دو گلی که زد، نشان داد شم گلزنی خوبی دارد و اصولا بلد است کِی باید کجا باشد تا ضربه نهایی را در کمال خونسردی بزند.

ذخیره: تعویض سیاست در گل‌گهر یعنی خریدن جوانی به نام سعید سحرخیزان که شم گلزنی بالایی دارد و بلد است چطور باید به توپ در زوایای مختلف ضربه زد.

* سرمربی هفته: سعید دقیقی

  فراتر از انتظارها نتیجه گرفته و بخصوص در بازیهای بیرون از خانه، از تیمش یک شوک مرگبار برای میزبانان ساخته است. دقیقی در تابستان به سمت خریدن ستاره نرفت بلکه عملیات ترمیم تیمش را با آنهایی که واقعا به دردش می‌خوردند، انجام داد.

ذخیره: زمان شاید همان چیزی باشد که مهدی رحمتی نیاز داشت. او با کشیدن ترمز سپاهان، کمی از خودش بعد از نتایج ضعیف این چند بازی اخیر، اعاده حیثیت کرد.