تلاش کمیته داوران انگلیس برای کاهش خطای VAR

تلاش کمیته داوران انگلیس برای کاهش خطای VAR

پایگاه خبری فوتبالی- هاوارد وب رئیس کمیته داوران انگلیس توضیح می دهد که برای جلوگیری از تکرار خطای VAR چه اقداماتی انجام می شود.

 به گزارش فوتبالی ، رئیس کمیته حرفه ای داوران انگلیس  Officials Limited (PGMOL) تصریح کرد که به همه مسئولان مسابقه گفته شده است که پروتکل های ارتباطی را به شدت رعایت کنند تا از خطاهای VAR در آینده جلوگیری کنند. وب همچنین نسبت به گل مردود لوئیز دیاز به اشتباه مقابل تاتنهام ابراز ناامیدی کرد و اظهار داشت که این اتفاق باعث لطمه زدن به اعتبار مسئولان شده است. 

وب در گفتگو با مقامات مسابقات لیگ برتر: Mic'd Up با شبکه بی‌بی‌سی گفت: "ما اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که خطایی که دیدیم دوباره تکرار نمی‌شود."

وی در ادامه سخنان خود در اسکای اسپورت و تی ان تی اسپورت به تشریح اقداماتی که در حال انجام است پرداخت. وب افزود: "یکی از مواردی که این موضوع به شدت مورد توجه قرار گرفت، نیاز به بررسی برخی از پروتکل های ارتباطی است که واقعاً در VAR حیاتی هستند تا از وقوع این نوع اتفاقات جلوگیری شود. ما همه مقامات را دور هم جمع کردیم و در مورد آن صحبت کردیم. ما واقعاً از آن تصمیم ناامید شدیم.  ما در روزهای بعدی سخت کار کردیم تا ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم تا این تدابیر حفاظتی را در ورزشگاه ها ایجاد کنیم. ارتباط برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی که برای ما بسیار تاسف آور بود." 

بازی دو تیم لیورپول و تاتنهام تحت الشعاع تصمیمات جنجالی قرار گرفت و به غیر از مردود شدن اشتباه گل لوئیز دیاز، دیگو ژوتا در نیمه دوم با دو کارت زرد در فاصله یک دقیقه از بازی اخراج شد، اگرچه به نظر نمی رسید او برای اولین کارت خود بر روی اودوگی خطا کرده است. لیگ برتر قرار است پس از پایان تعطیلات بین‌المللی بازی های ملی در ۲۱ اکتبر با دیدار لیورپول و اورتون در دربی مرسی ساید از سر گرفته خواهد شد.

۱۰۰۹