تیم منتخب هفته هفتم؛ لحظه طلایی

تیم منتخب هفته هفتم؛ لحظه طلایی

پایگاه خبری فوتبالی- فوتبال، ورزش لحظه‌هاست. 

به گزارش فوتبالی، یک ثانیه قبل با یک ثانیه بعد فرق دارد و هر دو، تفاوتی بنیادی با لحظه اصلی دارند. مردان منتخب این هفته لیگ برتر، آنهایی هستند که درست در لحظه طلایی، دست تیم‌شان را گرفتند؛ واکنش حسینی بعد از گل مس، ضربه پای چپ زاهدی که منجر به گل شد، پرواز دیدنی و 3 امتیازی باقری، استفاده یوسفی از حضور در ترکیب اصلی، پاس گل اسماعیلی‌فر روی ارسال دیدنی‌اش؛ لحظه طلایی یعنی این!

* حسین حسینی

یک دقیقه بعد از گل استقلال، واکنش طلایی حسینی بود که تیم نکونام را در بازی نگه داشت و از یک شوک مرگبار جلوگیری کرد وقتی او ضربه دقیق و زمینی باقری را از گوشه دروازه بیرون کشید. حسینی در ضدحملات مس هم به خوبی پشت مدافعان را سر و سامان داد. 

ذخیره: کلین‌شیت برای ملوان در این فصل از وقتی معنا پیدا کرد که صداقت افشار جوان و گمنام به درون دروازه رفت و مثل همین دربی شمال، خوش درخشید.

* میلاد باقری

 عملکردی فراتر از استاندارد برای یک مدافع یعنی آنچه میلاد باقری با پیراهن ملوان برابر نساجی رقم زد. او در فاز دفاعی، وظایف محوله را به نحو احسن انجام داد و بالاخره حضورهایش درون محوطه جریمه حریف به هنگام ضربات ایستگاهی منجر به گل 3 امتیازی دقایق پایانی شد.

ذخیره: اگر دانیال جهانبخش در دقایق پایانی نبود و ضربه بازیکن استقلال خوزستان را از درون محوطه 5/5 متر بلاک نمی‌کرد، پیکان به جای 3 امتیاز با یک امتیاز به خانه برنمی‌گشت.

* عارف آقاسی

بالاخره انتظارها به سر رسید و از بهترین نمایش آقاسی با پیراهن تراکتور و البته در این یکی، دو فصل اخیر رونمایی شد. سازنده گل اول تراکتور در اراک، امور دفاعی و مهار مرتضی تبریزی را به بهترین شکل ممکن انجام داد و نقش ویژه‌ای در باز شدن قفل دروازه آلومینیوم داشت.

ذخیره: یک سوت اشتباه از تولد مجدد سیاوش یزدانی جلوگیری کرد. او در ترکیب اصلی قرار گرفت، پاس کلیدی داد و گل هم زد که مردود اعلام شد.

* محمدحسین مرادمند

مدافعی فوق‌العاده توانمند در دفع توپ و ناتوان در بازیسازی؛ مرادمند برابر مس در رفسنجان، در معدود دفعاتی که شیمبا از چپ به راست رفت، از پس مهارش به خوبی برآمد. او در سایر دقایق بازی هم در پوشش فضای پشت سر سلمانی و جلالی موفق بود.

ذخیره: مهار کامل شیمبا با موفقیت کامل توسط ایمان سلیمی انجام شد؛ مدافعی که حالا دیگر خارج کردنش از ترکیب اصلی، خیلی سخت شده است.

* دانیال اسماعیلی‌فر

 وظایفی دوگانه در پرسپولیس دارد و کمتر پیش آمده نتواند انجامش بدهد. فضای پشت سر او، هدف اصلی رقبا برای ضربه زدن به قرمزهاست که کمتر نتیجه داده. شماره 11 با اولین پاس گل فصلش، هم زاهدی را وادار به گل زدن کرد و هم تیمش را به 3 امتیازی ارزشمند رساند.

ذخیره: بهترین نمایش مهدی شیری با پیراهن تراکتور؟ گرفتن اجازه هرگونه هنرنمایی از لیموچی در فاز دفاعی و ارسال یک پاس گل دیدنی برای حسن ختام کلکسیون گلزنی تیمش در اراک.

* رضا اسدی

 پنجمین گل با پیراهن سپاهان در پنجمین بازی یعنی رضا اسدی حتی دور از دروازه هم برای هر دروازه‌ای خطرناک است. شماره 5 حالا مهاجم سایه‌ای است که ناگهان خودش را به محوطه جریمه رسانده و با استفاده از فضای کور مدافعان حریف، نیشش را می‌زند.

ذخیره: مهره اصلی میانه زمین ملوان در دربی شمال، پوریا پورعلی بود که در کمال بدشانسی برابر تیر افقی برای زدن یک سوپرگل کم آورد.

* آریا یوسفی

محصول جدید و طبق معمول باکیفیت کارخانه بازیکن‌سازی سپاهان بعد از محمدجواد حسین‌نژاد. یوسفی با آن پای چپ هنرمندش، معمار اصلی برد درخشان این هفته سپاهان بود و با یک گل و 2 پاس گل، نسخه صنعت نفت را در همان نیمه اول پیچید و تیر خلاص را شلیک کرد.

ذخیره: درست مثل روزهای استقلال، سبحان خاقانی اولین حضورش در ترکیب اصلی ذوب‌آهن را هم درخشان به پایان رساند و پاس گل دوم تیمش را به زیبایی ارسال کرد.

* سامان نریمان‌جهان

تکرار روزهای درخشان با پیراهن تراکتور این بار در لباس پیکان و بازهم زیرنظر رسول خطیبی. نریمان‌جهان تبدیل به موتور محرکه اصلی تیمش در فاز هجومی شده و برابر استقلال خوزستان با زدن گل 3 امتیازی بازی در دقیقه 90، تیمش را برنده از زمین خارج کرد.

ذخیره: گویا دوباره رگه‌هایی از نبوغ به پای چپ هنرمند ریکاردو آلوز برگشته است. او در اراک، یک پاس گل داد و یک «پری‌اسیست» هم داشت.

* محمدجواد محمدی

ماشین گلزنی تمام عیار نیست ولی مهاجمی است که به درد هر تیمی می‌خورد. محمدی هم گل زدن را بلد است و هم به خوبی می‌تواند خط دفاع حریف را پرس کند. برد شیرین و بیرون از خانه ذوب‌آهن مدیون دبل محمدی است.

ذخیره: دومین گل برای مهدی عبدی در پیراهن تراکتور یعنی او هم در تیم جدیدش جا افتاده و هم بیشتر از کسی گل زده که جایش را در پرسپولیس گرفت.

* ساسان انصاری

همچنان فولاد روی کاکل شماره 3 می‌چرخد. بعد از 4 شکست پیاپی، این نمایش و گلزنی ساسان انصاری بود که برد را برای اهوازی‌ها، نوبر کرد. انصاری به عنوان مرد آزاد فاز هجومی، پاس‌های کلیدی خوبی هم برابر هوادار داد.

ذخیره: تلاشی که رحمان جعفری برای رهایی شمس‌آذر برابر ذوب‌آهن کرد، ستودنی بود. هم تیر دروازه و هم داور با او اما نامهربان بودند.

* عیسی آل کثیر

مدیران سپاهان تلاش زیادی برای حل شدن مشکل او انجام دادند و آل کثیر هم در اولین بازی‌اش، به بهترین شکل ممکن جواب آنها را داد. او از غیبت مغانلو به بهترین شکل ممکن سود برد و با زدن دو گل، بر سختی‌های انتخاب مورایس افزود.

ذخیره: وقتی تصمیم گرفت به جای قدرت از دقت در زدن ضربات استفاده کند، از اولین گل شهاب زاهدی در پیراهن پرسپولیس در یکی از بازیهای 6 امتیازی این تیم، رونمایی شد.

* تیم هفته: تراکتور

بعد از روزهای تلخ ابتدای فصل و شکست در دو بازی 6 امتیازی برابر سپاهان و پرسپولیس، تراکتور با پیروزی در هر 4 دیدار بعدی‌اش خیلی زود به جدول برگشت. زدن 4 گل به آلومینیوم آنهم در اراک، کار هیچ تیمی نیست ولی تراکتور بدون صرف انرژی زیاد، موفق به انجامش شد. 

ذخیره: به نظر می‌رسد فقط کمیته انضباطی توان گرفتن امتیاز از سپاهان را در این فصل دارد چراکه امثال صنعت نفت و استقلال و حتی شاید کمیته استیناف در این راه ناتوان بوده و احتمالا خواهند بود.

* سرمربی هفته: پاکو خمز

بعد از 2 شکست پیاپی، از تعطیلات به بهترین شکل استفاده کرد و با چند تغییر و جابجایی، تیمی ساخت که صد درصد امتیازات 4 بازی اخیر را گرفته. مرد اسپانیایی، فوتبال را خوب می فهمد و بلد است چطور در کمترین زمان ممکن، ورق را به سود خودش و تیمش برگرداند.

ذخیره: 10 امتیاز از 6 بازی و بردن دربی شمال؛ مهدی تارتار در حال ساختن یک مدعی از ملوان است و با تیمش بعید نیست هر حریفی را به بدترین شکل ممکن، آزار ندهد.

* بازیکن هفته: آریا یوسفی

2 گل و 2 پاس گل در 5 بازی؛ آریا یوسفی هر هفته بیشتر از قبل جایش را در ترکیب اصلی سپاهان محکم می‌کند. ستاره‌ای که حتی در تیم امید هم خوب بازی کرد و حالا در حال تبدیل شدن به مردی برای آینده سپاهان و یکی دیگر از یادگاری‌های مورایس برای این تیم است.

ذخیره: اولین خرید ذوب‌آهنی که سرمربی نداشت، حالا تبدیل به سوپراستار آنها شده است. محمدجواد محمدی مرد همه‌کاره اصفهانی‌ها در یک‌سوم دفاعی رقباست. مهاجمی که شفر از او به عنوان مدافع میانی استفاده می‌کرد.