ایده استادیوم رویایی بارسلونا به خاطره ها سپرده شد

ایده استادیوم رویایی بارسلونا به خاطره ها سپرده شد

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه بارسلونا در حالی بازسازی نوکمپ را انجام می دهد که زمانی ایده یک استادیوم جدید خیره کننده در حاشیه اقیانوس را دهن می پرواندند.

به گزارش فوتبالی ، باشگاه اسپانیایی در اوایل سال جاری یک وام ۱.۳ میلیارد پوندی برای ارتقای ورزشگاه خود دریافت کردند. کار تخریب نیوکمپ هنوز ادامه دارد و این استادیوم اکنون غیرقابل تشخیص به نظر می رسد.  بازسازی نیوکمپ یک سقف جمع شونده به استادیوم اضافه می کند و ظرفیت آن به ۱۰۵۰۰۰ نفر افزایش می یابد اما اگر برنامه های قبلی به نتیجه می رسید بارسلونا می توانست در استادیوم بسیار بزرگتری بازی کند. در سال ۲۰۰۹، باشگاه پیشنهادی را که توسط مهندس معمار معروف امیلی ویدال ارائه شد را برای بازی در استادیوم واقع در ساحل دریا را بررسی کرد. برنامه‌هایی برای ساخت ورزشگاهی با ظرفیت ۱۵۰۰۰۰ نفر در بندر بارسلون وجود داشت و فقط از طریق یک پل قابل دسترسی بود. بارسلونا در آن زمان به دلیل نگرانی در مورد ظرفیت می خواست یک استادیوم بزرگتر را بسازد.

اما حالا قهرمان لالیگا به دلیل کاهش بودجه و مسایل مالی در مجبور به فراموش کردن آن طرح شده است. در حال حاضر قرار است که باشگاه بازی های خانگی خود را در ورزشگاه Estadi Lluis Companys برای فصل ۲۰۲۳-۲۴ انجام دهد. این مکان که به عنوان استادیوم المپیک برای بازی های تابستانی ۱۹۹۲ استفاده می شد، تنها ۵۵۰۰۰ نفر گنجایش دارد. بارسلونا از زمانی که از خانه اصلی خود خارج شد نتایج خوبی گرفته به طوری که آنها  شروع بدون شکست در فصل جاری لالیگا داشته‌اند. حاصل نتیاج بارسلونا تا اینجای فصل شش برد و دو تساوی از هشت بازی بوده که به این معنی است که آنها یک امتیاز کمتر از رقیب خود رئال مادرید دارند که پس از شکست خیرونا در روز شنبه به صدر جدول رسید.

۱۰۰۹