سرنوشت جالب برای ورزشگاه سابق اتلتیکو مادرید

سرنوشت جالب برای ورزشگاه سابق اتلتیکو مادرید

پایگاه خبری فوتبالی- استادیوم ویسنته کالدرون خانه سابق اتلتیکو مادرید شش سال پس از تعطیلی قرار است به یک پارک تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی ، این استادیوم که در سال 1966 ساخته شد، بیش از 50 سال برای بازی های خانگی اتلتیکو مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه آنها به استادیوم جدید و مدرن واندا متروپولیتانو نقل مکان کردند. ورزشگاه قدیمی در بازی های جام جهانی در سال 1982و در 14 فینال کوپا دل ری میزبان مسابقات بود و بزرگانی از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این ورزشگاه بازی کرده اند.

این ورزشگاه در بالاترین ظرفیت خود گنجایش 66000 نفری داشت که  5000 نفر بیشتر از استادیوم امارات لندن بود، اما سپس به 54907 کاهش یافت تا بتواند تمام بخش ها شاما صندلی باشد. ساخت این ورزشگاه در سال 1959 آغاز و تا زمان افتتاح در سال 1966 بیش از هفت سال طول کشید. اما اکنون با برنامه ریزی برای تبدیل آن به پارک تبدیل به تخریب شده است. در این طرح قرار است یک سیرک ساخته می شود که با درختان احاطه شده است و فضایی را برای پیاده روی و استراحت ساکنین منطقه فراهم می کند.

علیرغم اینکه استادیوم دیگر برای تماشاگران فوتبال نیست، شورای شهر مادرید تضمین کرده است که پارک جدید به میراث خود ادامه خواهد داد. این پارک به عنوان ادای احترام به باشگاه لالیگایی که فوتبال خود را در آنجا انجام می داد ، پارک اتلتیکو مادرید نامگذاری خواهد شد. بازی پایانی که در استادیوم ویسنته کالدرون برگزار شد، مسابقه ای بود بین دو تیم گذشته و حال حاضر اتلتیکو مادرید در برابر تیم منتخب جهان متشکل از مجموعه ای از ستاره های بزرگ مانند فرناندو تورس که برای اتلتیکو بازی کرد در حالی که اسطوره های  مانند رونالدینیو و کلارنس سیدورف برای تیم منتخب جهان در ترکیب حضور داشتند. 

گفتنی است قهرمان ۱۱ دوره لالیگا اکنون بازی های خود را در استادیوم متروپولیتانو انجام می دهند که دارای ظرفیت حضور 70460 نفر است.

۱۰۰۹