جام ملت‌های آفریقا به ضرر تیم‌های انگلیسی؛ غیبت صلاح، پارتی و اونانا در مقطع فشرده فصل

جام ملت‌های آفریقا به ضرر تیم‌های انگلیسی؛ غیبت صلاح، پارتی و اونانا در مقطع فشرده فصل

پایگاه خبری فوتبالی – جام ملت‌های آفریقا 2023، قرار است با بازی‌های اروپایی تداخل داشته باشند و این موضوع قرار است برخی از باشگاه های لیگ برتر انگلیس را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد.

به گزارش فوتبالی، در ابتدا برای جلوگیری از تداخل این رقابت‌ها با مسابقات اروپایی، جام ملت‌های آفریقا 2023، در ابتدا قرار بود که در ماه جولای و ژوئن برگزار شود اما به دلیل نگرانی‌هایی که راجع به شرایط آب و هوایی نامساعد در ساحل عاج وجود داشت، برگزاری این رقابت با تاخیر مواجه شد. حالا قرار بر این شده تا این رقابت بین 13 ژانویه و 11 فوریه برگزار شود.

این خبر به سرعت در سر تا سر انگلیس پخش شده است زیرا برای سال‌ها، جذب بازیکنان آفریقایی برای تیم‌های انگلیسی، با ریسک از دست دادن آن‌ها در فشرده ترین مقطع فصل یعنی باکسینگ دی، همراه بوده است.

حالا به لطف تغییر برنامه ریزی انجام شده، این فصل نیز شرایط به مانند فصول گذشته خواهد بود. چند باشگاه انگلیسی تحت الشعاع این مشکل قرار نخواهند گرفت اما با وجود 43 بازیکنی که از لیگ جزیره در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد باشگاه های زیادی مجبور هستند تا با این مسئله کنار بیایند.

از جمله بازیکنان بزرگی که باید تیمشان را برای مدتی ترک کنند می‌شود به اسامی زیر اشاره کرد: محمد صلاح، توماس پارتی، آندره اونانا، محمد الننی، سعید بن رحما، نیکولاس جکسون، برایان امبومو، ویس بیسوما، جوردن آیو، الکس ایووبی، طارق لمپتی و...

2102