استفاده داور از تلفن همراه برای بررسی خطای پنالتی بر روی مهدی طارمی

استفاده داور از تلفن همراه برای بررسی خطای پنالتی بر روی مهدی طارمی

پایگاه خبری فوتبالی – داور بازی پورتو و آروکا در لیگ پرتغال که با نتیجه 1-1 به پایان رسید، در طی یک صحنه جنجال برانگیز، برای بررسی صحنه از طریق VAR  از تلفن همراه استفاده کرد.

به گزارش فوتبالی، آروکا در دقیقه 83 و پیش از به آشوب کشیده شدن بازی، توسط کریستو گونزالز به گل رسید. پورتو در دقیقه 90 بازی، یک پنالتی کسب کرد و داوران ویدیویی، تصمیم گرفتند تا صحنه را دوباره بررسی کنند. میگوئل نوگوئیرا، داور بازی، برای بررسی دوباره صحنه پنالتی به تماشای دوباره آن در مانیتور کنار زمین دعوت شد اما به نظر می‌رسید به دلیل یک خطای فنی، نمی‌توانست با داوران ویدیویی، ارتباط برقرار کند. پس از یک وقفه طولانی، یک گوشی موبایل به داور بازی تحویل داده شد و سپس داور به وسیله آن در مورد صحنه پنالتی با همکاران خود مشورت کرد. 

نوگوئیرا در نهایت تصمیم گرفت تا تصمیم خود را برگرداند و پنالتی تیم پورتو پس گرفته شد. این شرایط عجیب همچنان ادامه داشت و در دقیقه 106، پنالتی دیگری برای پورتو گرفته شد. اینبار تصمیم داور عوض نشد اما ضربه وندرسون گالنو، از روی نقطه پنالتی، توسط دروازه بان حریف مهار شد. پورتو اما به فشار خود ادامه تا در نهایت در دقیقه 19+90 اوانیلسون با گل خود، بازی را به تساوی کشاند. 

 داور بازی در نیمه اول بازی هم گل طارمی را پس از بررسی  varبه دلیل خطای آفساید، مردود اعلام کرد. 

داوری بازی تیم پورتو را بسیار خشمگین کرد و در نتیجه این خشم، باشگاه پرتغالی در طی بیانیه ای، اعلام کرد که استفاده از تلفن همراه به جای بررسی تصاویر خطا بر روی طارمی در صحنه پنالتی بر خلاف قوانین لیگ بوده و بر روی نتیجه بازی ‌آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است و خواستار لغو نتیجه بازی به دلیل رفتار نادرست داور شد.

2102