شانس حضور در تیم ملی انگلیس برای ستاره جوان برایتون

شانس حضور در تیم ملی انگلیس برای ستاره جوان برایتون

پایگاه خبری فوتبالی- ایوان فرگوسن ستاره جدید برایتون همچنان می تواند ملیت خود را از ایرلند به انگلیس تغییر دهد. 

به گزارش فوتبالی ، تلگراف گزارش می دهد که فرگوسن علیرغم انجام 6 بازی ملی برای جمهوری ایرلند، همچنان واجد شرایط بازی برای تیم ملی انگلیس است. فرگوسن 18 ساله به دلیل انگلیسی بودن مادرش می‌تواند برای سه شیرها به میدان برود.این بازیکن برای تیم ملی ایرلند از رده زیر 15 سال تا بزرگسالان بازی کرده است و در ترکیب استفن کنی برای بازی های مقدماتی ایرلند مقابل فرانسه و هلند حضور داشته است. انتظار می رود فرگوسن در هر دو بازی در خط حمله ایرلند را در صورت تمایل به میدان برود و تنها به یک حضور دیگر با پیراهن سبز نیاز دارد تا شانس بازی برای انگلیس را از دست بدهد. 

هواداران فوتبال ممکن است متحیر باشند که چگونه فرگوسن با وجود شش بار حضور در پیراهن ایرلند همچنان می تواند تیم ملی خود را خود را به تیم ملی انگلیس تغییر دهد. دلیل این موضوع این است که قوانین فیفا در مورد تعداد بازیهای ملی برای تغییر ملیت در سال 2020 کاهش یافت. بازیکنان اکنون واجد شرایط تغییر ملیت خواهند بود آن هم  تا زمانی که چهار بازی رسمی برای کشور خود انجام دهند. از آنجایی که تنها سه بازی از 6 بازی فرگوسن در ایرلند در مسابقات مقدماتی انجام شده است، او در عمل می تواند در حال حاضر به تیم ملی انگلیس برود. قانون چهار بار بازی کردن برای یک کشور فقط در صورتی اعمال می شود که بازیکن قبل از 21 سالگی آن بازی ها را انجام داده باشد. این قانون برای حفظ آینده حرفه ای آن دسته از بازیکنانی است که در سنین پایین به تیم ملی دعوت می شوند و  از آنجایی که فرگوسن فقط 18 سال دارد، واجد شرایط تغییر است. دکلان رایس زمانی که در سال 2019 پس از انجام سه بازی در بزرگسالان برای ایرلند، تیم ملی خود را از ایرلند به انگلیس تغییر دادو به نوعی از این قانون استفاده کرد.

جک گریلیش نیز پس از بازی برای ایرلند در سطح جوانان، ملیت خود را برای بازی برای انگلیس تغییر داد. پیش از این فرگوسن در مصاحبه  با اسکای اسپورت در مورد احتمال تغییر ملیت به انگلیس سوال شده بود و او گفته بود: "این اتفاق نخواهد افتاد، نه. درست است که مادر من انگلیسی است، بنابراین اما من علاقه من به این تغییر نیستم"

۱۰۰۹