گزارش آماری/ دومین تلاش پرسپولیس هم ناکام بود؛ توقف در یک قدمی جاودانگی!

گزارش آماری/ دومین تلاش پرسپولیس هم ناکام بود؛ توقف در یک قدمی جاودانگی!

پایگاه خبری فوتبالی- رویای رسیدن به 10 برد پیاپی در تاریخ لیگ برتر، همچنان سراب است و تیمی نتوانسته موفق به رقم زدنش، شود. 

به گزارش فوتبالی، تساوی پرسپولیس با ذوب‌آهن در هفته سوم، دومین تلاش قرمزها را هم برای پریدن از سد نهمین برد به ناکامی بدل کرد تا همچنان بهترین عملکرد یک تیم در این بازیها، کسب 9 برد پیاپی آنهم در دو دوره مختلف باشد. جالب اینکه هر 3 تلاشی که در تاریخ لیگ برتر برای رسیدن به رویای فعلا باطل، دهمین برد پیاپی انجام شده با یک تساوی خانگی از بین رفته است.

* پرسپولیس با دنیزلی و قطبی

5 برد برای دنیزلی در مقطع پایانی لیگ ششم به علاوه 4 برد به نام قطبی در ابتدای لیگ هفتم؛ پرسپولیس با این عملکرد، اولین تیمی شد که توانسته 9 بازی پیاپی را ببرد. فولاد، صبا، ملوان، راه‌آهن و ذوب‌آهن برابر پرسپولیس دنیزلی شکست خوردند و فصل تمام شد. با حضور افشین قطبی این بردهای سریالی برابر صنعت نفت، پگاه، ابومسلم و پیکان ادامه داشت. اما این روند با تساوی بدون گل خانگی برابر راه‌آهن، قطع شد. پرسپولیس در این بازه زمانی، 19 گل زد، 6 گل خورد و در 4 بازی هم کلین‌شیت کرد.

* سپاهان و فرکی

دومین تیمی که به این رویا نزدیک شد ولی روی 9 برد پیاپی گیر افتاد، سپاهان بود. تفاوت آنها با مورد قبلی این بود که در تمام این بازه زمانی، حسین فرکی روی نیمکت حضور داشت. سپاهان در 6 هفته پایانی لیگ چهاردهم صاحب 6 برد پیاپی شد و توانست تراکتور، پرسپولیس، راه‌آهن، استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و سایپا را شکست دهد. با همین روند هم بود که در کورس نفت و تراکتور برای قهرمانی، دست سپاهان به عنوان فاتح جام توسط علیرضا فغانی بالا رفت. لیگ بعدی هم با 3 برد پیاپی برابر استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و پرسپولیس استارت خورد اما تساوی خانگی یک بر یک برابر فولاد، آنها را هم در کسب برد دهم ناکام کرد. سپاهان در این بازه زمانی، 21 گل زد، 6 گل خورد و در 4 بازی کلین‌شیت کرد. 

* پرسپولیس با گل‌محمدی

سومین و تا اینجای کار آخرین تیمی که توانسته به سمت این رکورد حمله کند ولی همچنان در یک قدمی برد دهم ناکام شود، پرسپولیس یحیی گل‌محمدی بود. تیمی که توانست هر 7 بازی پایانی‌اش در لیگ قبل را ببرد. آنها در مقطع انتهایی لیگ 22، مس رفسنجان، ملوان، مس کرمان، استقلال، پیکان، گل‌گهر و نساجی را شکست دادند. در ابتدای این فصل هم بردهای یک گله برابر آلومینیوم و تراکتور، پرسپولیس را به 9 پیروزی پیاپی رساند ولی تساوی خانگی یک یک با ذوب‌آهن، برد دهم را تبدیل به سراب کرد. تیم گل‌محمدی در این بازه زمانی، 19 گل زد، تنها یک گل خورد (که آنهم گل به خودی بود) و در 8 بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی