اتفاق عجیب درباره تیم امید؛ تیمهای سرشناس بازیکن نمی‌دهند

اتفاق عجیب درباره تیم امید؛ تیمهای سرشناس بازیکن نمی‌دهند

پایگاه خبری فوتبالی – این مشکل همیشگی تیم امید است. همه انتظار نتیجه دارند اما هیچ کس همکاری نمی‌کند.

به گزارش فوتبالی، همین دیروز بود که غلامرضا عنایتی در یک مصاحبه نسبتا مفصل از اهالی فوتبال، باشگاه‌ها و مسئولان خواسته بود به تیم امید کمک کنند تا این تیم بتواند در بهترین شرایط به مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و بعد از آن بازی‌های آسیایی هانگژو برود.

او این حرف‌ها را بعد از آن زد که جواد نکونام سرمربی استقلال به صراحت اعلام کرد به همه بازیکنانش نیاز دارد و آنها را به تیم امید نمی‌دهد. نکونام در حالی این جملات را بیان کرد که چند روز پیش، با عنایتی جلسه داشت و برای همکاری با تیم امید به یک توافق شفاهی رسیده بود. توافقی که نکونام برایش شرط «مکتوب شدن» گذاشته بود. 

اما یک دو روز بعد از حرف‌های ناامیدکننده نکونام درباره تیم امید حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس در راستای استقلالی‌ها قدم برمی‌دارد! آنطور که یکی از روزنامه‌های چاپ امروز نوشته، پرسپولیس هم با حضور دو بازیکنش در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو مخالف است.

یاسین سلمانی و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس هستند که نام‌شان در فهرست نهایی تیم امید قرار دارد. مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو 28 و 30 شهریور و دوم مهر برگزار می‌شود. 

اگر تیم امید از گروه بالا برود که بازی‌هایش بیشتر هم خواهد شد و بازیکنان باید بیشتر در اردوی تیم امید بمانند. این در حالی است که دو بازی تیم ملی بزرگسالان در فیفادی در روزهای 16 و 21 شهریور برگزار می‌شود و پس از این دو بازی فیفادی تمام می‌شود و بازیکنان باید به باشگاه‌های خودشان برگردند. 

اما از آنجا که باشگاه‌ها به جز فیفادی‌ها هیچ تعهدی به تیم‌های ملی ندارند طبیعتا محق هستند که بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار ندهند. البته بازی‌های قهرمانی زیر 32 سال آسیا در آذر ماه در فیفادی برگزار می‌‌شود و استقلال و پرسپولیس مشکلی با حضور بازیکنان‌شان در آن تورنمنت ندارند. الان بحث بر سربازی‌های آسیایی هانگژو است. 

دقیقا در روزی که تیم امید باید اولین باز‌ی‌اش را در هانگژو مقابل تیم امید عربستان برگزار کند پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان بایستد! این باعث شده باشگاه پرسپولیس مخالف حضور سلمانی و عمری در تیم امید باشد. 

استقلال هم به دلیل این که بعد از فیفادی، هفته پنجم لیگ برتر و بازی‌ با پرسپولیس در پیش است با حضور بازیکنانش در هانگژو مخالف است. روشن است که هر دو تیم یعنی استقلال و پرسپولیس بازی‌های حساسی در پیش دارند و باید به آنها حق داد که بخواهند همه بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند. 

از طرفی باشگاه سپاهان هم اعلام کرده در تعطیلات فیفا به تیم امید بازیکن نخواهند داد. زیرا این باشگاه در آن مقطع باید دیداری دوستانه با تیم زنیت روسیه برگزار کند. این مسابقه دیدار برگشت دو تیم است که روز 16 شهریور در کشور روسیه برگزار می‌شود.

اما نکته این است که تیم امید هم پا به یکی از حساس‌ترین تورنمنت‌‌هایش می‌گذارد. تیم امید اصولا تیم پرکاری نیست و برنامه فشرده‌‌ای ندارد. اما یکی از مهم‌ترین بازی‌هایش همین بازی‌های آسیایی هانگژو است. 

اتفاقا همه هم از تیم امید توقع دارند در همه تورنمنت‌ها موفق باشد و به المپیک برسد. اما در مواقع لزوم، همکاری باشگاه‌ها با تیم امید به کمترین حد می‌رسد. حالا باید دید تعامل بین تیم امید با باشگاه‌ها به چه صورتی پیش خواهد رفت.

1359