تیم منتخب هفته اول؛ در انحصار برنده‌های بزرگ

تیم منتخب هفته اول؛ در انحصار برنده‌های بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال، سپاهان و گل‌گهر؛ این 3 تیم را می‌توان برنده‌های اصلی هفته اول لیگ 23 لقب داد.

به گزارش فوتبالی، سه تیمی که توانستند به رقبای‌شان 3 گل بزنند. سپاهان و گل‌گهر، رقبای قدرتمندی را در خانه شکست دادند و قطعا در ادامه فصل خواهیم دید که فولاد و تراکتور، اصلا دست و پا بسته نیستند. استقلال هم جهنم آبادان را برای خودش تبدیل به بهشت کرد؛ تیمی که قرار بود ببازد ولی وقتی نباخت، معادلات زیادی را در آستانه رقم خوردن، بر باد داد. 10 بازیکن تیم منتخب از این 3 تیم هستند و نفر یازدهم، مدرن‌ترین هافبک هجومی فعلی فوتبال ایران که پیراهن مدافع عنوان قهرمانی را به تن دارد.

* محمدرضا اخباری

 یک نمایش باشکوه در اولین بازی با پیراهن گل‌گهر درست در همان روزیکه تیم سابق، فقدانش را به طور کامل حس کرد. سیرجانی‌ها در خانه صاحب یک برد پرگل شدند ولی در دیداری که اصلا یک‌طرفه نبود و درخشش اخباری باعث رقم خوردن نتیجه‌اش شد.

ذخیره: دو سوپرواکنش از علیرضا حقیقی اجازه نداد الهامی برابر تیم سابق با دست پر، زمین را ترک کند. حقیقی در تیم جدید هم یک‌تنه برابر حملات رقبا ایستاد.

* صالح حردانی

 از همان ابتدای بازی، گویا انرژی‌اش را ذخیره کرد تا یک گل انفرادی درخشان بزند. در گرمای 48 درجه، ریسک زدن استارتی چند ده متری، خطرناک است ولی شماره 2 آن را به جان خرید. حردانی در امور دفاعی هم توانست نمره قبولی بگیرد.

ذخیره: داشتن بازیکنی که همه خواسته‌های سرمربی را درست و مو به مو انجام بدهد، یعنی حضور دانیال اسماعیلی‌فر در سمت راست خط دفاع پرسپولیس.

* محمد دانشگر

 استاد ارسال پاس‌های خطرناک از یک‌سوم خودی به یک‌سوم دفاعی رقیب، برابر تراکتور با همین حربه توانست تیمش را به آرامش برساند. دانشگر، پاس گل سوم را اینگونه داد و البته «پری‌اسیست» گل اول را هم به نام خودش ثبت کرد.

ذخیره: آسمان محوطه جریمه نساجی با وحید محمدزاده، امن است و البته او آسمان محوطه جریمه رقبا را هم ناامن می‌کند؛ زننده اولین گل فصل قائمشهری‌ها.

* مهران گلزاری

 برابر فولاد، نمره قبولی کامل جلوی نام مدافع بومی گل‌گهر ثبت شد. گلزاری در کارهای دفاعی توانست نقش لیدر را به خوبی ایفا کند. او در صحنه گل دوم تیمش، گلی که به واسطه دقیقه زده شدنش، حکم تیر خلاص را برای فولاد داشت، همه‌کاره بود؛ دریبل زیبا و پاسی درخشان.

ذخیره: در تمام دقایق بازی، عرفان قهرمانی به عنوان یک مدافع جلوزن، همه توپ‌ها و پاس‌های بلند را زد و اجازه کوچکترین گزندی به دروازه خودی را نداد.

* ابوالفضل جلالی

 بهترین نمایش جلالی در پیراهن استقلال؟ پاسخ بعید است مثبت نباشد. شماره 33 در آبادان، طبق معمول با هیجان بالا، کار را شروع کرد ولی هر چه بازی جلو رفت، توانست خودش را کنترل کند. گل اول حاصل از پرتاب اوت او بود، گل دوم را با ارسالش ساخت و یک نجات دروازه معرکه داشت.

ذخیره: گلزن روزهای مبادا یعنی علی نعمتی که درست مانند روز بازی با نساجی در فصل قبل، این بار در بازی اول فشار و استرس را از روی تیمش برداشت.

* رضا اسدی

 درخشان در همه جای زمین؛ اسدی که در تراکتور، مهاجم مرکزی بود با پیراهن سپاهان به مرکز زمین برگشت ولی میل هجومی‌اش را از دست نداد. شماره 5 به عنوان مرد حمله‌کننده به محوطه جریمه رقیب، هم گل زد و هم یک بار پورحمیدی را را چالشی سخت وارد کرد.

ذخیره: زننده اول گل شمس‌آذر در تاریخ لیگ برتر، کاپیتان‌شان بود. امیرمسعود سرآبادانی که در مرکز زمین، نبض بازی را خوب کنترل و به سود تیمش کرد.

* آرش رضاوند

 ادامه روند نمایش‌های خوب برای ساپینتو، زیرنظر نکونامی که علاقه ویژه‌ای به بازی رضاوند دارد. شماره 88، زننده اولین گل تیمش در لیگ جدید لقب گرفت ولی جز آن، طبق معمول در توپ‌گیری و تغییر مالکیت بازی، درخشان بود.

ذخیره: آگاهی محیطی فرشاد احمدزاده، باعث شد سپاهان خیلی زود به گل برسد. احمدزاده هنوز هم جزو مردان کلیدی مورایس محسوب می‌شود حتی با این همه خرید جدید گردن‌کلفت.

* سروش رفیعی

 یحیی گل‌محمدی حالا دیگر کاملا فهمیده تیمش در مرکز زمین نیاز به یک سروش رفیعی دارد که فوتبال را به زیباترین شکل ممکن، بازی می‌کند. هافبک مدرنی که استاد باز کردن درب در دیواره دفاعی رقباست.

ذخیره: بزرگترین یادگاری قلعه‌نویی در گل‌گهر، نوید عاشوری است. هافبکی که در یک‌سوم دفاعی رقبا، خطرناک است و توانایی بالایی در دادن پاس یا زدن ضربه نهایی دارد.

* رضا شکاری

 چه نمایش معرکه‌ای در اولین بازی برای تیم جدید؛ شکاری برابر تراکتور که جزو تیمهای خواهانش بود، درخشان بود. پاس گل دوم را داد و گل سوم را هم با استفاده از ضعف دروازه‌بان رقیب زد. سپاهان با او در یک‌سوم هجومی، از همیشه خطرناک‌تر شده است.

1111