گزارش ویژه؛ سرگیجه پرسپولیس پس از آبی شدن خالدآبادی

گزارش ویژه؛ سرگیجه پرسپولیس پس از آبی شدن خالدآبادی

پایگاه خبری فوتبالی - پرسپولیسی‌ها بعد از منصرف کردن علیرضا بیرانوند از پیوستن به استقلال و بازگرداندن او به تیم‌شان، فکر می‌کردند خیال‌شان از بابت دروازه راحت شده است اما هنوز معضل بزرگی در این پست وجود دارد. 

به گزارش فوتبالی، در حال حاضر انتخاب دروازه‌بان ذخیره مطمئن به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های یحیی گل محمدی تبدیل شده است. به هر حال این احتمال وجود دارد که بیرانوند به دلایلی مثل مصدومیت یا محرومیت نتواند در بعضی از بازی‌ها از او استفاده کند. 

تا پایان لیگ گذشته احمد گوهری روی نیمکت پرسپولیس بود و تقریبا هیچ نگرانی خاصی بابت غیبت بیرانوند در برخی مسابقات وجود نداشت. قبل از او هم بوژیدار رادوشویچ که پذیرفته بود دروازه‌بان دوم تیم باشد روی نیمکت می‌نشست و در مواقع لزوم به زمین می‌رفت. اما همین چند روز پیش احمد گوهری به صورت قرضی از تیم جدا شد و پرسپولیس حالا جانشین مطمئنی برای بیرو ندارد.

البته مدتی پیش کادر فنی پرسپولیس به گزینه مطلوبی رسید: محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان تیم هوادار که قبلا هم عضو تیم‌های پایه پرسپولیس بوده. اما باشگاه استقلال مبلغ بیشتری را بابت رضایتنامه این بازیکن به هوادار داد و او را جذب کرد! 

نکته مثبت خالدآبادی این بود که زیر 23 سال بود و لیست بزرگسالان را پر نمی‌کرد. همین باعث شده بود رقابت سختی بین تیم‌های لیگ برتری برای جذب او صورت بگیرد. حتی تراکتور هم این گلر جوان را می‌خواست اما استقلال بهتر و سریعتر عمل کرد و او را خرید.

جالب است که بدانید بیرانوند شخصا دو بار با خالدآبادی برای حضور این بازیکن در پرسپولیس صحبت و او را برای قرمزپوش شدن ترغیب کرد اما خالدآبادی مطمئن بود شانسی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس ندارد. او با خودش فکر کرده احتمال این که در استقلال تبدیل به دروازه‌بان اصلی تیم بشود وجود دارد اما در پرسپولیس نه. 

حالا کار پرسپولیس برای جذب دروازه‌بان دوم سخت شده. هیچ دروازه‌بان زیر 23 سال خوبی در ایران پیدا نمی‌شود. اگر هم بشود در پرسپولیس با سد بزرگی به نام بیرانوند روبرو می‌شود. طبیعی است که هر دروازه‌بانی دوست دارد فیکس تیمش باشد. اما هیچ دروازه‌بانی با حضور پرسپولیس در بیرانوند به این خواسته‌اش نمی‌رسد.

مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی، دو جوانی هستند که از فصل قبل تاکنون با ننکا کار می‌کنند و به عنوان یار ذخیره در بازی‌های دوستانه حضور داشته‌اند. اما مشخص است که کادر فنی اعتمادی به آنها برای انتخاب‌شان به عنوان گلر دوم ندارد.

حالا پرسپولیس اگر بخواهد گلر بزرگسال بگیرد (گلرهای خوب بزرگسال هم همه تیم دارند و آزاد نیستند) باید یک بازیکن دیگر از لیستش را مازاد کند که این کار فعلا ممکن نیست. پس یا باید گلر زیر 23 سال خارجی جذب کند یا به یکی از همان دو نفر یعنی اسدی با رفیعی اعتماد کند. نکته مهم این است که اگر گلر خارجی باکیفیت در دسترس باشد و جذب شود قطعا نیاز به رضایتنامه دارد. چون گلر خوب زیر بیست و سه سال خارجی بدون تیم نیست. اما پرسپولیس بودجه زیادی برای جذب گلر دوم ندارد.

سرگیجه «دروازه‌بان دوم» در پرسپولیس این روزها اگر بیشتر از جذب مهاجم خارجی بیشتر نباشد کمتر هم نیست. شاید حالا که دیر شده و خالدآبادی به استقلال رفته کادر فنی پرسپولیس به این فکر می‌کند که ای کاش تلاش بیشتری برای جذب این بازیکن می‌کرد.

1359