اعلام رسمی جدایی چهار بازیکن روز های اوج لیورپول

اعلام رسمی جدایی چهار بازیکن روز های اوج لیورپول

پایگاه خبری فوتبالی - تیم لیورپول رسما خروج 4 بازیکن سرشناس خود در این تابستان را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، طبق اعلام رسمی باشگاه لیورپول جیمز میلنر، الکس اوکسلید چمبرلین، نبی کیتا و روبرتو فیرمینو که با لیورپول قهرمانی های زیادی از جمله لیگ قهرمانان اروپا ، لیگ جزیره، جام حذفی انگلیس و جام اتحادیه انگلیس را کسب کرده اند همگی در تابستان شلوغ امسال به صورت آزاد آنفیلد را ترک خواهند کرد. 4 بازیکنی که در مجموع 965 بازی را با لباس این تیم به میدان رفته اند.

میلنر و فیرمینو قدیمی ترین بازیکنان این لیست 4 نفره هستند که در سال 2015 و وقتی که برندان راجرز هدایت لیورپول را بر عهده داشت به این تیم پیوستند. 

میلنر 37 ساله بازیکن سابق تیم های استون ویلا، نیوکاسل و منچستر سیتی، زیر نظر کلوپ به عنوان کاپیتان دوم تیم منصوب شد و 330 بازی را در پست های مختلف برای تیم کلوپ به میدان رفت.

روبرتو فیرمینو سرباز کهنه کار کلوپ به معنای واقعی کلمه بازیکن حرفه ای بود و در دوران حضور خود در مرسی ساید در راه ایجاد استاندارد هایی که لیورپول را به سمت موفقیت سوق داد نقش پررنگی داشت و توانست در قهرمانی لک لک ها در فصل 2019 و لیگ جزیره یک سال بعدش نقشی اساسی ایفا کرد. این مهاجم برزیلی که با به ثمر رساندن 109 گل در 360 بازی برای قرمز ها به عنوان بهترین گلزن برزیلی تاریخ پریمیرلیگ شناخته می‌شود پس از اضافه شدن مانه و صلاح در سال های 2016 و 2017 در کنار آن ها مثلث هجومی زهر داری در خط حمله لیورپول تشکیل داد.

کیتا در تابستان سال 2018 با مبلغ 52 میلیون پوند از تیم لایپزیگ به آنفیلد آمد. این هافبک غنایی که با  آوازه خوبی و به زعم خیلی ها به عنوان جانشین کوتینیو که درسال 2018 به بارسلونا پیوست، به ترکیب لیورپول اضافه شده بود علی رغم داشتن لحظات خوبی در این تیم به دلیل مصدومیت بازی های بسیاری را از دست داد و در 129 بازی 11 گل را در 5 فصل حضورش میان قرمز ها به ثمر رساند.

اوکسلید چمبرلین در سال 2017 از آرسنال به لیورپول پیوست و در ابتدا با حضور به عنوان مهره کلیدی ترکیب تیم کلوپ در فصل 2017/18 عملکرد درخشانی داشت، فصلی که آن‌ها موفق شدند تا فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش بروند. مصدومیت سخت زانو او در نیمه نهایی آن سال مقابل تیم رم باعث شد تا ادامه آن فصل را از دست بدهد اما او برگشت و 30 بازی را برای تیم کلوپ در فصل 2019/20 که توانستد به قهرمانی لیگ برسند، به میدان رفت هرچند از آن موقع تا کنون به دلیل مصدومیت ها نتوانسته کمک زیادی به تیمش کند. جمبرلین در 146 بار حضورش در ترکیب لیورپول 18 بار موفق به گلزنی شد.

خروج این 4 بازیکن به خصوص هافبک ها، خبر از اهمیت تابستان پیش رو برای کلوپ و تیم لیورپول در راستای تقویت تیمشان برای برگشت به روزهای خوب می‌دهد.

2102