انتقاد بازیکن سابق بارسلونا از بازی مقابل روسیه

انتقاد بازیکن سابق بارسلونا از بازی مقابل روسیه

پایگاه خبری فوتبالی - میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی همچنان منتظر اولین بازی خود در تیم شارجه امارات است، تیمی که با آن قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید برای یک سال بیشتر را امضا کرده است.

به گزارش فوتبالی، پیانیچ حالا در مورد تیم ملی کشورش با یک جنجال ویژه مواجه شده است. در حقیقت فدراسیون فوتبال بوسنی برای انجام بازی دوستانه مقابل روسیه در سن پترزبورگ در روز 29 آبان به توافق رسیده است چرا که هیچ کدام از این دو تیم ملی به جام جهانی نرفته اند اما این تصمیم با انتقادهایی مواجه نشده است. در حقیقت فدراسیون فوتبال روسیه به خاطر حمله نظامی دولت این کشور به اوکراین توسط فیفا و یوفا تحریم شده است و به همین خاطر برگزاری این بازی با جنجال هایی همراه شده است.

پیانیچ که 107 بازی ملی برای بوسنی داشته و دومین بازیکن تاریخ این کشور از نظر تعداد بازیهای ملی به شمار می رود، گفت:" فدراسیون در مورد این تصمیم به من خبر داد. مدیران از من نظرم را پرسیدند و به انها گفتم که در مورد این بازی چه نظری دارم و بعد از آن از تصمیم آنها شگفت زده شدم. تصمیم بدی است. حرفی برای گفتن ندارم. وقتی که شرایط خوب است ناگهان اتفاق بدی رخ می دهد. فقط می توانم بگویم که این بازی اتفاق خوبی نیست."

در حقیقت روسیه از زمان شکست مقابل کرواسی در آبان ماه سال گذشته در بازیهای ملی حضور نداشته است. در حقیقت آنها پس از آن شکست راهی مرحله پلی آف راهیابی به جام جهانی شدند اما با تنبیه یوفا و فیفا حق حضور در این مسابقات را پیدا نکردند. اولین بازی دوستانه آنها از آن زمان در مقابل قرقیزستان در روز 24 سپتامبر خواهد بود و علاوه بر بوسنی به مصاف ایران نیز خواهند رفت.

4125