پیش از دربی حساس؛ چه خبر از اردوی پرسپولیس؟ (عکس)

پیش از دربی حساس؛ چه خبر از اردوی پرسپولیس؟ (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به دربی حساس دو تیم پرسپولیس و استقلال، شاگردان یحیی گل محمدی باانگیزه بالایی تمرینات تاکتیکی خود را برای رقم زدن اولین شکست حریف و دستیابی به امید بیشتر برای تکرار قهرمانی دنبال کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پرسپولیس در شرایطی روز پنج‌شنبه باید برابر استقلال قرار گیرد که برخلاف سالیان اخیر در شرایط مناسبی نسبت به حریف خود قرار ندارد. آنها با اختلاف 6 امتیازی نسبت به استقلالِ صدرنشین، امید خود را معطوف به برتری در این بازی کرده‌اند تا همچنان شانس دستیابی به قهرمانی را برای خود متصور باشند.

در شرایطی که نشست خبری سرمربیان دو تیم قرار است فردا با اعلام سازمان لیگ به میزبان پرسپولیس و در استادیوم شهید کاظمی دنبال شود، باشگاه استقلال در پاسخ به عدم حضور سرمربی پرسپولیس در بازی رفت و در محل نشست خبری اعلام شده توسط این باشگاه، قرار است در محل سازمان لیگ پاسخگوی خبرنگاران باشند و یحیی اما در همان مجموعه برابر اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

گره کور ترکیب پرسپولیس همچنان دروازه این تیم است؛ بعد از اینکه حضور در دروازه پرسپولیس طی بازی‌های اخیر به‌واسطه عملکرد گلرهای این تیم نوبتی شد، اکنون باید دید یحیی برای جدال حساس دربی چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

سعید آقایی در این بازی آزمون بزرگی مقابل سمت راست استقلال پیش رو دارد. مدافع چپ پای پرسپولیس باید دید مقابل صالح حردانی آماده‌‌ این روزها چه عملکردی به جا خواهد گذاشت و آیا قادر خواهد بود ترمز سمت راست پرتحرک آبی‌ها را بکشد یا خیر.

سخت‌ترین تصمیم اما با داوود فنایی خواهد بود؛ لک یا احمد گوهری؟ مربی دروازه‌بانان پرسپولیس به‌خوبی نسبت به ریسک هر تصمیمی که اتخاذ کند آگاه است و امیدوار است دو دروازه‌بان تیمش با بالاترین روحیه و انگیزه در دربی حاضر شده و با نمایش بدون اشتباه خود، فشار بازی‌های اخیر را از این پست خارج کنند.

رامین رضاییان به پرسپولیس بازنگشته تا به‌عنوان شکست خورده پیراهن این تیم را بار دیگر تحویل باشگاه دهد. او با داعیه موفقیت و تجربه قهرمانی پا به تهران و اردوگاه سرخ‌ها گذاشته و در این بازی بیش از هر دیداری، چشم همه به عملکرد وی دوخته شده است. آیا رضاییان قادر خواهد بود اثری موفق در این جدال و برابر استقلال از خود به‌جا بگذارد؟

علی نعمی مدافع چپ پای پرسپولیس نیز بعد از حضور در بازی رفت در ترکیب اصلی، شانس زیادی برای تجربه تقابلی دیگر مقابل استقلال را خواهد داشت. بعد از کلین شیت در بازی رفت، او امیدوار است در صورت به میدان رفتن در این جدال اولین برد دربی خود را نیز جشن بگیرد. در صورتی‌که نعمتی فرصت بازی پیدا کند کار سختی را مقابل حمله‌وران حریف پیش روی وی قرار خواهد داشت و باید دید از این ماموریت سربلند خارج خواهد شد یا خیر.

عالیشاه به تمرینات گروهی بازگشته و با آمادگی کامل امیدوار است شرایط را به کام تیم خود کند. او پیش از این هفت سال پیش توانست با گل خود روند برتری‌های سریالی استقلال بشکند و باید دید در صورتی‌که فرصت تقابلی دوباره با این حریف را به‌دست بیاورد، قادر خواهد بود آنها را به ادامه فصل و رقابت نزدیک با استقلال، امیدوار کند یا خیر.

کاپیتان باتجربه پرسپولیس نیز این فرصت را دارد تا در صورت حضور در دربی 98 نام خود را به‌عنوان بازیکن تاریخ‌ساز این دربی ثبت کند. سیدجلال حسینی که سابقه گلزنی در دربی را نیز در کارنامه دارد، به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن این جدال شرایط همراهی تیمش را خواهد یافت و البته مثل همیشه نباید درباره او به شناسنامه‌اش نگاه کرد.

عیسی آل کثیر که پیش از این با گل خود پرسپولیس را برنده دربی کرده بود، اکنون پرابهام‌ترین بازیکن این تیم است. آیا یحیی گل محمدی به‌عنوان سورپرایز ویژه دربی به او میدان خواهد داد؟

مهم‌ترین بحث شاید بعد از اعلام زمان نشست خبری، مربوط به تصمیم فرهاد مجیدی برای عدم قبول حضور در محل اعلام شده از سوی پرسپولیس برای پاسخگویی به خبرنگاران بود. با این حال با توجه به اینکه این موضوع توسط گل محمدی نیز در بازی رفت صورت گرفته بود، نباید به سرمربی آبی‌ها در این زمینه خرده گرفت.

پرسپولیسی‌ها از آخرین بازیکن خارجی که برای این تیم به میدان رفته بود خاطره خوشی ندارند و اوساگوآنا پنالتی خود در جام حذفی را به بدترین شکل ممکن از دست داد. اکنون اما شرزود تمیروف طی دو دیدار اخیری که برای سرخ‌ها به میدان رفته نشان داده از حیث کیفی و تلاش و انگیزه شرایط خوبی را دنبال می‌کند. باید دید این مهاجم ازبکستانی اولین گل خود را به شکلی ویژه تقدیم هواداران خواهد کرد یا خیر.

اسدی بعد از دبل گلزنی در بازی قبلی اکنون چشم به این بازی دوخته است. هافبکی که با سر و صدای زیاد پا به پرسپولیس گذاشت اما در مقطعی شرایط علیه وی شد. او اما در بازگشتی موفق توانسته شرایط را بار دیگر به سود خود کند و کار یحیی گل محمدی را نیز برای انتخاب دو هافبک میانی‌اش از  بین او، سرلک و کامیابی نیا را سخت‌تر کرده است. یحیی اما مسلما در تمرین امروز تصمیم نهایی خود را برای این بازی گرفته است و باید دید او چه چیزی در ذهن دنبال خواهد کرد.

تصویری که امید بزرگی به هواداران پرسپولیس برای فتح دروازه استقلال می‌دهد؛ پاکدل پیش از مصدومیت اخیر خود در قامت گلزنی قابل اعتنا ظاهر شده بود. رضاییان هم به‌عنوان ستاره بار دیگر به این تیم بازگشته و مسلما نمی‌خواهد خاطره‌ای تلخ برخلاف آخرین دربی‌اش در ذهنش شکل گیرد. آل کثیر هم علی‌رغم تمام شایعات، حضوری پررنگ در تمرینات دارد و البته مهدی عبدی که نشان داده راه دروازه استقلال را به‌خوبی بلد است.

در نهایت یحیی گل محمدی؛ همه چیز در این بازی به تصمیمات وی بستگی دارد و او اینبار به دنبال این است تا به بهترین شکل مچ فرهاد مجیدی را بخواباند. سرمربی سرخ‌ها در صورت از دست دادن امتیازات این بازی رویای قهرمانی تیمش را کاملا بر باد رفته خواهد دید. او اما امیدوار است با تصمیمات درست تاکتیکی و چینش نفرات تیمش به بهترین شکل و مهار حریف در نهایت سه امتیاز حساس‌ترین دربی را به نام سرخ‌ها کند. یحیی قادر است با برد بزرگ تیمش در آخرین دربی قرن، فاصله با صدر را به سه امتیاز کاهش دهد و شرایط را به سود اردوگاه قرمز کند؟

6641