ستاره سابق یوونتوس: وقتی رونالدو مادرید را ترک کرد، به او گفتم خداحافظی کن!

ستاره سابق یوونتوس: وقتی رونالدو مادرید را ترک کرد، به او گفتم خداحافظی کن!

پایگاه خبری فوتبالی - ستاره فرانسوی سابق بیانکونری و ریاست پیشین یوفا مصاحبه‌ای انجام داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا می‌گوید: "نقطه قوت یوونتوس در خط دفاعی بوده و می‌توان گفت دفاع، همیشه در دی‌ان‌ای آن‌ها بوده است. این موضوع از داشتن اسطوره‌هایی هم‌چون زوف، جنتیله، کابرینی، سپس کیلینی، بارزالی و بونوچی و همچنین بوفون مشخص است. آنیلی سال‌ها پیش به من گفت که مشکل بزرگی جهت پیدا کردن جایگزین برای خط دفاعی یوونتوس در سال‌های آینده خواهیم داشت."

صحبت‌های بالا، بخشی از مصاحبه میشل پلاتینی، بازیکن سابق یوونتوس و اسطوره این باشگاه است. در ادامه، مطالبی از مابقی صحبت‌های او را می‌خوانید:

درباره ولاهوویچ؟

"من او را می‌شناختم، اما ذهنیت او واقعاً قوی است. او همیشه گل می‌زند."

درباره دیبالا؟

"تشکر از او! از تماشای جشن گل گرفتن او در زمین که مانند شادی من در مسابقات قهرمانی بین قاره‌ای بود، لذت بردم. به او پیام دادم و گفتم که دیدن بازی او بسیار خوب است؛ او قوی، تکنیکی و خلاق است. بیشتر شبیه سیوری است نه پلاتینی."

درباره تمدید قرارداد دیبالا؟

"نمی‌دانم چه اتفاقی دارد می‌افتد. من همیشه به قراردادها احترام گذاشته‌ام و امیدوارم که بهترین تصمیم گرفته شود."

درباره رونالدو؟

"با تمام احترامی که برایش قائلم، به او گفتم در سی و دو سالگی که تصمیم به ترک مادرید گرفت، دست از کار بکشد."

درباره سبک دفاعی؟

"من از این تنوع در سبک بازی بدم نمی‌آید. در فوتبال گواردیولاها و آلگری ها وجود دارند. اگر همه تیکی تاکا بازی می‌کردند، فوتبال خسته‌کننده می‌شد."

اگر یوونتوس قهرمان اروپا شود؟

"چفرین (رئیس یوفا) دعا می‌کند که مجبور نباشد جام را به آنیلی بدهد! اما فوتبال داستانی است که هرگز تمام نمی‌شود. چه کسی سال گذشته آتالانتا را در مرحله یک‌چهارم نهایی پیش‌بینی می‌کرد؟ چرا که نه؟"

درباره جام‌جهانی قطر؟

"من از این رأی دادن پشیمان نیستم؛ می‌خواستم جام جهانی را به اعراب بدهم چون آن‌ها سزاوار آن هستند. همچنین درخواست کردم که مسابقات در کشورهای دیگری مانند امارات و کویت هم برگزار شود."

9404