بیانیه مقتدرانه وویچک شزنی؛ به سرود ملی روسیه گوش نخواهم کرد

بیانیه مقتدرانه وویچک شزنی؛ به سرود ملی روسیه گوش نخواهم کرد

پایگاه خبری فوتبالی- وویچک شزنی، دروازه‌بان تیم‌ملی لهستان از فیفا و یوفا درخواست کرده است تا فدراسیون فوتبال روسیه در قبال اتفاقات اخیر این کشور مسئول باشد.

به گزارش فوتبالی، وویچک شزنی، دروازه بان ملی پوش لهستان بیانیه ای جسورانه و «دلخراش» درباره درگیری‌های اوکراین صادر کرد و تاکید کرد که پس از حمله روسیه به همسایه آن‌ها، مقابل روسیه بازی نخواهد کرد.

شزنی در پیامی احساسی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، توضیح داد که حاضر نیست در برابر روسیه بازی کند و از فیفا و یوفا خواست تا در این باره اقدامی انجام دهند.

شزنی در اینستاگرام نوشت: "همسرم در اوکراین به دنیا آمد، خون اوکراینی در رگ های پسرم جاری است، بخشی از خانواده ما هنوز در اوکراین هستند، بسیاری از خدمه من اوکراینی هستند و همه آن‌ها انسان‌های بزرگی هستند.
 دیدن درد و رنج در چهره آن‌ها و ترس برای کشورشان به من می‌فهماند که نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم و وانمود کنم که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 لحظه ای که (ولادیمیر) پوتین تصمیم به حمله به اوکراین گرفت، نه تنها به اوکراین، بلکه علیه تمام ارزش‌هایی که اروپا بر آن پایبند است، اعلان جنگ کرد. آزادی، استقلال، اما مهمتر از همه، صلح.
 قرار بود در 26 مارس در دیدار پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر به مصاف روسیه برویم و اگرچه وقتی این را می‌نویسم قلبم می‌شکند، اما وجدانم به من اجازه بازی نمی‌دهد.
 حضور در ترکیب تیم‌ملی کشورت بزرگترین افتخار در دوران حرفه ای یک فوتبالیست است، اما تنها یک انتخاب وجود دارد.
 من از بازی مقابل بازیکنانی که ارزش‌ها و عقاید روسیه را نمایندگی می کنند، خودداری می‌کنم.
 من از ایستادن در زمین با پیراهن تیم ملی کشورم و گوش‌دادن به سرود ملی روسیه امتناع می‌کنم.
 من از شرکت در یک رویداد ورزشی که به اقدامات دولت روسیه مشروعیت می‌بخشد، خودداری می کنم.
 می‌دانم که حرف‌های من ممکن است نمادین باشد، اما از فیفا و یوفا می‌خواهم که اقداماتی انجام دهند و فدراسیون روسیه را در قبال اقدامات این کشور مسئول بدانند."

فدراسیون فوتبال لهستان پیش از این رسما اعلام کرد که در مقابل روسیه به‌میدان نخواهد رفت. روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن‌مونیخ و کاپیتان تیم‌ملی لهستان، از این تصمیم فدراسیون فوتبال کشورش حمایت کرده‌است.

9719