انگلیسی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی چقدر هزینه کردند؟

انگلیسی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی چقدر هزینه کردند؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه‌هایی انگلیسی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی امسال، یکی از پرهزینه‌ترین فصول خود را پشت‌سر گذاشتند.

به گزارش فوتبالی، انتقال‌های پرتعداد در روزهای پایانی ژانویه در لیگ‌برتر انگلیس، هزینه‌های لیگ‌برتر را به دومین پنجره زمستانی گرانِ تاریخ این لیگ تبدیل کرد.

طبق برآوردهای شرکت مالی Deloitte، بازیکنانی مانند لوئیز دیاز، برونو گیمارش و رودریگو بنتانکور، در چند روز آخر ژانویه هزینه‌های پرداختی لیگ را به 295 میلیون پوند رساندند.

این پنجمین بار است که خرج تیم‌های لیگ‌برتری در ماه ژانویه، از مرز 200 میلیون پوند گذر می‌کند. اگر سال 2018، با هزینه 430 میلیون پوندی را کنار بگذاریم، می‌توانیم امسال را پرهزینه‌ترین نقل‌وانتقالات ژانویه در سایر فصول نام‌گذاری کنیم.

پنجره ژانویه در فصل 2020، 230 میلیون هزینه داشت که رکورد 225 میلیونی سال 2011 را شکاند. دیگر مورد بالای 200 میلیون هم، مربوط به ژانویه 2017 است که 215 میلیون پوند هزینه در پی داشت.

با توجه به اینکه، پس از دو سال، مجددا چنین هزینه‌ای از طرف باشگاه‌های انگلیسی دیده‌ایم، می‌توان نتیجه گرفت که تاثیر کووید از نظر اقتصادی روی باشگاه‌ها، درحال کاهش است.

انتقالی 37.5 میلیون پوندی لوئیز دیاز به لیورپول، گران‌ترین انتقال این پنجره نقل‌وانتقالات بود. انتقالی که کمی پیش از نهایی شدن پیوستن برونو گیمارش برزیلی از لیون به نیوکاسل اتفاق افتاد. نیوکاسل، به عنوان یکی از پرفعالیت‌ترین باشگاه‌ها در زمستان امسال، کریس وود را نیز با 25 میلیون پوند از برنلی، یکی از رقبای خود در رقابت بقا در لیگ‌برتر، به‌خدمت گرفت.

لوکاس دینیه با بیش از 20 میلیون پوند شاگرد استیون جرار شد و رودریگو بنتانکور نیز با 19 میلیون پوند، گران‌قیمت‌ترین انتقال روز پایانی ماه ژانویه بود.

9719