برد با طعم صعود/ پیروزی پرگل سپاهان مقابل نماینده البرز و صعود به پلی‌آف

برد با طعم صعود/ پیروزی پرگل سپاهان مقابل نماینده البرز و صعود به پلی‌آف

پایگاه خبری فوتبالی- ظهر امروز دو تیم هیأت فوتبال البرز و سپاهان اصفهان از هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 4 بر 1 به سود زردپوشان خاتمه یافت.

به گزارش فوتبالی،این دیدار راس ساعت 13 با سوت مائده جعفری در ورزشگاه انقلاب کرج آغاز شد. البرزی ها که شانسی برای صعود به مرحله بعدی لیگ نداشتند، با خون‌سردی و آرامش کار را شروع کردند.

این دیدار برای نماینده البرز تشریفاتی تلقی می‌شد اما برای اصفهانی ها بسیار حیاتی بود و باخت در این بازی آن‌ها را از گرودنه لیگ سیزدهم کنار می‌گذاشت. بدین ترتیب اصفهانی ها از همان ابتدا کار را جدی تر از حریف آغاز کردند و پس از خلق چند موقعیت نصفه‌و‌نیمه در دقیقه 22 بازی توسط هادیه کر به گل اول بازی دست یافتند.

سپاهانی‌ها که با کسب حداقل امتیاز هم به پلی‌آف صعود می‌کردند، با آرامش بیشتری کار را دنبال کردند و به دنبال گل های بعدی بودند. طلایی پوشان با افزایش فشار حملات خود در دقیقه 37 توسط هاجر دباغی، مهاجم زهردار خود به گل دوم رسید تا شادی را به اردوی اصفهانی ها بیاورد.

سپاهانی‌ها که خیال خود را بابت صعود به مرحله بعدی لیگ برتر راحت می‌دیدند بی‌گدار به آب نمی‌زدند و در تلاش بودند تا از موقعیت های جدی خود نهایت بهره را ببرند. در دقیقه 39 بازی این بار نوبت به هانیه علیمردانی رسید تا برای سومین بار توپ را به تور دروازه تیم البرز بدوزد و بازی را 3 بر صفر کند.

در دقایق پایانی نیمه اول که همه منتظر سوت داور بودند، شاگردان مهناز امیرشقاقی دست بردار نشدند و توسط معصومه همتی به گل چهارم رسیدند تا کار را در همان نیمه نخست یکسره کنند.

در نیمه دوم البرزی‌ها جلو کشیدند و کنترل بازی را در ابتدای این نیمه به دست گرفتند. شاگردان پرستو کرمی نتیجه این دیدار چندان برایشان اهمیت نداشت و تغییری در جایگاه این تیم در جدول حاصل نمی‌کرد، اما با شرافت تمام مقابل سپاهانی‌‌ها حاضر شدند و در دقیقه 69 بازی توسط زهرا خندان به گل رسیدند تا یکی از گل ‌های خورده را جبران و از سنگینی شکست کم کنند.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و هر دوتیم فرصت هایی داشتند که منجر به گل نشد و بازی با نتیجه 4-1 به سود سپاهان اصفهان خاتمه یافت.

سپاهانی‌ها با کسب این سه امتیاز 19 امتیاز شدند و به دلیل تفاضل گل کمتر نسب به شهرداری بم به عنوان تیم دوم جدول گروه الف به مرحله بعدی رقابت ها صعود کردند. در دیگر بازی این گروه شهرداری بم در یک جدال مهیج و تماشایی 2 بر 1 از سد دیگر نماینده نصف جهان، ذوب آهن، گذشت و به عنوان صدرنشین به پلی‌آف صعود کرد.

با این اوصاف تیم های شهرداری بم و سپاهان اصفهان از گروه الف و شهرداری سیرجان و وچان کردستان از گروه ب 4 تیم راهیافته به مرحله پلی‌آف سیزدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان لقب گرفتند تا برای قهرمانی طی رقابت های رفت و برگشت دوره‌ای با هم رقابت کنند.

زمان برگزاری مرحله بعدی لیگ برتر متعاقباً از سوی سازمان لیگ و مسئولین برگزاری فوتبال زنان اعلان خواهد شد.

7655