گزارش ویژه/ کلاف پیچیده بالای جدول لیگ برتر؛ جنگ سهمیه

گزارش ویژه/ کلاف پیچیده بالای جدول لیگ برتر؛ جنگ سهمیه

خبرگزاری فوتبالی- با بردی که استقلال در برابر پارس جم به دست آورد و شکست فولاد در دیداری پرحاشیه برابر نساجی حالا معادلات کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پیچیده‌تر شد.

به گزارش فوتبالی، دوشنبه شب با انجام دو بازی معوقه از هفته بیست‌و سوم، جدول لیگ برتر دستخوش تغییراتی شد. در اولین بازی استقلال در برابر پارس جنوبی جم، که با حکم کمیته استیناف رای برگزاری مجدد آن دادند درنهایت با برتری دو بر صفر آبی‌ پوشان پایتخت به پایان رسید. استقلال با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به سایر رقبا، در رده دوم قرار گرفت تا شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد. پارس‌جنوبی هم ۲۵ امتیازی باقی ماند تا منتظر دیدارهای باقی مانده در لیگ برتر باشد. در دیگر بازی معوقه هم نساجی مازندران و فولاد خوزستان در ورزشگاه پیر شهید وطنی قائمشهر به مصاف همدیگر رفتند که درنهایت تیم میزبان سه بر دو موفق شد با کامبکی که انجام داد حریف اهوازی خود را از پیش رو بردارد. فولادی‌ها با این شکست ۴۲ امتیازی باقی ماند تا شانس رسیدن به رتبه‌های بالایی جدول را از دست بدهد، با توجه به شرایط جدول رده‌بندی رقابت‌ها به‌نظر می‌رسد در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ شاهد بازی های حساسی بین مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

استقلال

هرچند که آبی پوشان پایتخت با بردی که در جم  به دست آورد توانست خود را به رتبه دوم جدول برساند اما کار شاگردان فرهاد مجیدی برای کسب سهمیه به هیچ‌وجه ساده نخواهد بود؛ آبی‌ها 2 دیدار برابر تیم‌های در معرض سقوط یعنی شاهین و پیکان خواهند داشت و 2 بازی هم مقابل رقبای مستقیم خود در مسیر کسب سهمیه یعنی سپاهان و شهر‌خودرو. بازی مقابل 4 تیم با‌انگیزه در 4 هفته پایانی لیگ، مسیر سختی را پیش‌روی مجیدی و شاگردانش قرار داده است.

 سپاهان

استقلال، نساجی‌ مازندران، شهر‌خودرو و پیکان، 4 حریف شاگردان امیر قلعه‌نویی در ادامه مسابقات خواهند بود. کار طلایی‌پوشان در این 4 دیدار باقی‌مانده آسان نخواهد بود؛ چرا‌که باید با شهر خودرو و استقلال مصاف بدهند که برای کسب سهمیه امیدوارند و در بازی آخر هم باید به مصاف پیکان بروند که یکی از تیم‌های در خطر سقوط است. دیدار نساجی هم اگرچه در خانه سپاهان و نقش جهان برگزار خواهد شد ولی با نمایشی که شاگردان فکری ارائه کرده‌اند، به هیچ‌وجه آسان نخواهد بود.

 تراکتور

تیم فوتبال تراکتور برای رسیدن به عنوان سهمیه آسیایی باید 3 دیدار حساس برابر تیم‌هایی که در منطقه سقوط هستند، برگزار کند؛ پیکان، شاهین بوشهر و ماشین‌سازی به ترتیب رقبای این تیم در راه رسیدن به سهمیه هستند تا اگر شانسی برای رسیدن به این عنوان باقی‌مانده باشد، در آخرین بازی لیگ برابر شاگردان جواد نکونام صف‌آرایی کنند که نشان داده‌اند، به هیچ‌ عنوان از کسب سهمیه آسیایی کوتاه نمی‌آیند.

شهر‌خودرو‌ 

شهرخودرو باوجود از دست دادن 5 امتیاز در 2 بازی اخیر همچنان یکی از شانس‌های کسب سهمیه به حساب می‌آید. نماینده مشهد در ادامه بازی‌ها 4 مصاف سخت دیگر پیش‌رو دارد. مصاف با نفت مسجد‌سلیمان شگفتی‌ساز لیگ نوزدهم، استقلال و سپاهان و درنهایت نساجی مازندران مسیر سخت پیش‌روی شهرخودرویی‌هاست.

فولاد خوزستان

 فولاد اگرچه در رتبه ششم جدول قرار دارد اما با کسب 3 امتیاز از یک بازی معوقه خود مقابل نفت مسجد سلیمان می‌تواند به جمع تیم‌های 45 امتیازی لیگ اضافه شود. علاوه‌بر بازی عقب‌افتاده مقابل نفت مسجد سلیمان، فولادی ها مقا‌بل گل‌گهر سیرجان، پارس‌جنوبی جم و سایپا قرار خواهند گرفت. در صورت کسب امتیازات لازم در این بازی‌ها فولاد در هفته پایانی به مصاف تراکتور خواهد رفت، دیداری که می‌تواند نبرد تن به تن برای کسب سهمیه باشد.

7655