پیش بازی هنگ‌کنگ - ایران / کینگ کونگ فوتبال آسیا علیه هنگ کنگ!

پیش بازی هنگ‌کنگ - ایران / کینگ کونگ فوتبال آسیا علیه هنگ کنگ!

وبسایت رسمی فوتبالی – اولین بازی رسمی تیم ملی زیر نظر مارک ویلموتس عصر فردا مقابل هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، کار تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2022 از فردا شروع می‌شود و شاگردان ویلموتس که در روز اول مرحله دوم انتخابی جام جهانی، استراحت داشت امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در رنکینگ فیفا در رده 139 قرار دارد.

دیدار فردا اولین بازی رسمی تیم ملی زیر نظر سرمربی بلژیکی‌اش محسوب می‌شود و او پیش از این فقط در دیدارهای دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی روی نیمکت تیم ملی نشسته بود.

تیمی شبیه قطر: قطعا منظورمان از این شباهت، قدرت دو تیم نیست بلکه همانطوری که قطر در مقطعی از بازیکنانی با تابعیتهای دیگر استفاده می‌کرد، در ترکیب هنگ‌کنگ هم بازیکنانی وجود دارند که در کشوری دیگر به دنیا آمده‌اند. اندی راسل مدافع 31 ساله این تیم متولد انگلیس است. دیگر انگلیسی تیم هنگ‌کنگ،جیمز ها است. دنی کانسلا دفاع چپ این تیم در اسپانیا به دنیا آمده. هلیو هم که در خط دفاعی بازی می کند، اهل برزیل است و ساندرو هم هموطن هلیو محسوب می شود. الکس آکاندو هم متولد نیجریه است. تمام این نفرات در دیدار قبلی هنگ‌کنگ بازی کرده‌اند و به همین دلیل اغراق نیست اگر بگوییم تیم ملی فردا با تیم سازمان ملل بازی دارد!

سابقه تقابل: ایران و هنگ کنگ تا امروز 5 بار با یکدیگر بازی کردند که 4 بار ایران برنده شده و یکبار هم در مسابقه دوستانه به این تیم باخته. آخرین بازی دو تیم مربوط به 31 سال قبل است که تیم ملی در جام ملتها موفق شد حریفش را با دو گل شکست دهد.

آخرین نتیجه: هنگ‌کنگ هفته گذشته با کامبوج به تساوی 1-1 رسید و تیم ملی هم اگر بازی با تیم امید را فاکتور بگیریم، در دیداری دوستانه مقابل کره جنوبی، با این تیم 1-1 کرد.

غایبان: به جز سعید عزت‌اللهی و روزبه چشمی که به اردوی تیم ملی دعوت نشدند، مهدی طارمی هم به دلیل مصدومیت در دیدار فردا حضور ندارد.

1984