روبن: از مورینیو خوشم می آید ولی پپ بهترین است؛ زیرنظر او خیلی بهتر شدم

روبن: از مورینیو خوشم می آید ولی پپ بهترین است؛ زیرنظر او خیلی بهتر شدم

سایت رسمی فوتبالی- آرین روبن ستاره هلندی دنیای فوتبال در گفتگوی اخیرش با دیلی میل به تمجید از پپ گواردیولا پرداخته. او در صحبت هایی اعلام کرده که در طول دورانی که شاگرد گواردیولا بوده، درفوتبالش پیشرفت کرده و بهترین روزهای فوتبالی اش را تجربه کرده است.

بحث مقایسه گواردیولا و مورینیو بحثی است که سالهای سال در دنیای فوتبال جریان داشته و همچنان هم ادامه دارد. این سوالی است که از اکثر بازیکنانی که روزگاری شاگرد یکی از این دو مربی بزرگ بوده اند، پرسیده می شود و حالا آرین روبن یکی از بازیکنانی است که تجربه کار کردن با هردوی این مربیان را داشته.

روبن در پاسخ به سوالی در مورد مورینیو و گواردیولا گفته:«من از مورینیو خوشم می آید ولی گواردیولا بهترین است. پپ همچنان درجایگاهی بالاتر از تمام سرمربیان دیگر قرار دارد و او بهترین سرمربی ای است که در حال حاضر در دنیای فوتبال حضور دارد.»


روبن که از ماه نوامبر به خاطر مصدومیت از میادین ورزشی به دور است، در پاسخ به سوالی در مورد بهترین لحظات ورزشی اش گفت:« اگر به عقب نگاه کنم وبخواهم به این سوال پاسخ دهم که بهترین دوره ورزشی ام کدام دوره بوده، می گویم که بله؛ دورانی که زیر نظر گواردیولا بازی می کردم. همیشه پاسخ دادن به این سوال سخت است؛ چون طبیعتا بهترین ها با جامها از راه می رسند. اگر به یک جام قهرمانی برسی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوی و به فینال جام جهانی برسی، همه چیز بیشتر به چشم می آید ولی شاید، به عنوان مثال یک سال بعد از جام جهانی و زیرنظر پپ گواردیولا، بهترین سال فوتبالی ام را پشت سرگذاشتم ولی آن سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشدیم و یا جام بین المللی خاصی را فتح نکردیم.»

ستاره شماره 10 بایرن که درتابستان پیش رو این تیم را ترک خواهد کرد،با اشاره به ذهنیت کاری گواردیولا گفت:«زمانی که کار کردن با گواردیولا را آغاز کردم، 29 سال داشتم. در آن زمان طبیعتا فکر می کنی که دیگر نمی توانی بهتر شوی و پیشرفت کنی ولی گواردیولا باعث شد تا من به عنوان یک فوتبالیست رشد کنم ؛ او جزئیات کوچکی را در من بهبود بخشید و من در برخی مسائل ریز بهتر شدم و این خیلی جالب است.»

روبن در تحلیل شخصیت گواردیولا گفت:« او انسان خاصی است؛ به ویژه از نظر تاکتیک های بازی و شیوه بهتر کردن سبک بازی تیم.او عاشق فوتبال است و در عین حال عاشق آن است که توپ را در اختیار داشته باشد. پپ اصلا خوشش نمی آید که تیمش پشت سر توپ بدود. پپ 24 ساعت شبانه روز با فوتبال زندگی می کند و فوتبال را نفس می کشد واین هیجان انگیز است و واقعا لذت می برم.»

6363