نگاهی به حال و روز پنج دروازه‌بان برزیلی لیگ ایران

نگاهی به حال و روز پنج دروازه‌بان برزیلی لیگ ایران

وبسایت رسمی برنامه نود - درخشش فرناندو ده‌خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان در فصل گذشته باعث شد تا تیم های بیشتری ترغیب شوند تا گلر خارجی بگیرند، طوریکه در ابتدای فصل 7 دروازه‌بان خارجی در لیگ ایران وجود داشت و پنج تای آنها برزیلی بودند.

به گزارش وب سایت نود، در هفته سوم لیگ در یک اتفاق بی سابقه 5 تیم از 16 تیم لیگ برتری با دروازه‌بان برزیلی به میدان رفتند و اگر دروازه‌بان اسپانیایی ماشین‌سازی را هم به این فهرست اضافه کنیم حضور 6 دروازه‌بان خارجی در یک هفته لیگ یک اتفاق تاریخی به شمار می رفت.

در هفته های اخیر با توجه به غیبت علیرضا بیرانوند و حضور رادوشوویچ درون دروازه پرسپولیس به طور میانگین سه گلر خارجی در لیگ برتر به میدان رفتند. بد نیست ببینیم چه بر سر گلرهای برزیلی لیگ ایران آمد.

رافائل روبایو- استقلال خوزستان

مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته خیلی خوب طعم داشتن یک گلر مطمئن را چشید. پس از جدایی ده‌خسوس از جمع بازیکنان استقلال خوزستان، این تیم بازهم به یک دروازه‌بان برزیلی اعتماد کرد و رافائل روبایو را به خدمت گرفت. این دروازه‌بان 26 ساله برزیلی خیلی زود پورموسوی را نامید کرد. پس از چند هفته روبایو به برزیل برگشت و وحید شیخ ویسی گلر اول استقلال خوزستان شد. روبایو چهار بازی گلر استقلال خوزستان بود که 8 گل خورد.

لی اولیویرا-سپاهان

عبداله ویسی که فصل قبل با داشتن یک دروازه‌بان خارجی قهرمان شده است در سپاهان هم انتخاب اولش دروازه‌بان برزیلی است او خیلی زود یک گلر برزیلی خرید و او را جانشین رحمان احمدی و شهاب گردان کرد. لی داسیلوا اولیویرا دروازه‌بان 28 ساله برزیلی که از آکادمیکای پرتغال آمده در بیشتر بازی ها فیکس است. او در 13 بازی 15 گل دریافت کرده است.

آندره نازاریو- سیاه جامگان

سیاه جامگان سابق هم در شروع فصل یک گلر برزیلی جذب کرد. آندره نازاریو32 ساله که سابقه بازی در تیم های مختلف برزیلی را داشت راهی مشهد شد و خیلی زود هم این تیم را ترک کرد و به کشورش بازگشت. این دروازه‌بان در 2 بازی 5 گل دریافت کرد تا با کارنامه ای ضعیف ایران را ترک کند.

فرناندو ده‌خسوس -گسترش فولاد

 یکی از بهترین خریدهای این فصل را گسترش فولاد انجام داد. این تیم تبریزی تنها چند روز پس از پایان لیگ فرناندو ده‌خسوس که از نظر خیلی ها بهترین دروازه‌بان فصل قبل است را از چنگ استقلال خوزستان درآورد. فرناندو یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال خوزستان در فصل قبل بود اما در این فصل آن سنگربان مطمئن فصل قبل نبوده است. او حتی چند هفته ای هم نیمکت نشین شد اما این هفته مقابل تیم سابقش بازی کرد. او در 12 بازی 9 گل دریافت کرده است.

الساندرو -سایپا

درست است که سایپا حال و روز خوشی ندارد اما نمرات گروه آنالیز سایت نود نشان می دهد عملکرد دروازه‌بان برزیلی اش مطلوب بوده است. الساندرو البته این هفته بازی نکرد تا تنها دو گلر برزیلی در هفته چهاردهم به میدان بروند. این دروازه‌بان 28 ساله برزیلی در 9 بازی 8 گل خورده است.

آمار نشان می دهد از بین این 5 برزیلی سه گلری که هنوز در لیگ ایران باقی ماندند عملکرد مطلوبی داشتند و آن دو نفری که به خانه برگشتند با کارنامه ضعیفی از ایران رفتند.

البته به غیر از این گلرهای برزیلی دو دروازه‌بان خارجی دیگر هم در لیگ ایران بازی می کنند. مانوئل فرناندس دروازه‌بان 30 ساله اسپانیایی که سابقه بازی در لاکرونیای اسپانیا را دارد گلر اول ماشین‌سازی است. پرسپولیسی ها هم پس از جدایی لوبانوف، رادوشوویچ را جذب کردند که او فرصت بازی در 5 دیدار را پیدا کرد.

57189