سلتیک 5-1 رنجرز؛ تحقیر رنجرز در داربی کهنه اسکاتلند

سلتیک 5-1 رنجرز؛ تحقیر رنجرز در داربی کهنه اسکاتلند

وبسایت رسمی برنامه نود - سرانجام انتظارات به پایان رسید و پس از بازگشت رنجرز به لیگ برتر اسکاتلند، داربی کهنه شهر گلاسگو برگزار شد و یک نتیجه غیر منتظره را به همراه داشت.

به گزارش وبسایت نود، سلتیک که طی چند فصل اخیر و در غیاب رنجرز که به علت ورشکستگی به دسته های پایین تر رقابت های باشگاهی اسکاتلند تبعید شده بود، تیمی بی رقیب نشان می داد سرانجام پس از بازگشت رقیب قدیمی، برای اولین بار در لیگ برتر اسکاتلند مقابل آنها صف آرایی کرد. شاگردان برندن راجرز که در ورزشگاه سلتیک پارک میزبان حریف بودند، هم در دقایق پایانی نیمه اول و هم در دقایق واپسین نیمه دوم، توفانی مهار نشدنی را به راه انداخته و در نهایت با نتیجه 5-1 مقابل رنجرز پیروز شدند.

موسی دمبله یکی از ستاره های جدید سلتیک توانست در دقایق 33 و 42 دروازه رنجرز را بگشاید. گل دوم دمبله روی پاس اشتباه مدافع رنجرز و سپس دریبل مستقیم یار مقابل و یک ضربه بغل پا وارد دروازه حریف شد اما فقط دو دقیقه بعد، جو گارنر یکی از گل های خورده رنجرز را با ضربه سر داخل محوطه شش قدم جبران کرد.

گل سوم سلتیک در دقیقه 61 به ثمر رسید. اسکات سینکلر توانست پاس عمقی دریافتی را با یک ضربه بغل پای دقیق، درون دروازه رنجرز قرار بدهد. هنگامی اوضاع برای رنجرز رو به وخامت گذاشت که فیلیپ سندروس مدافع سوئیسی کهنه کار این تیم طی 12 دقیقه با دریافت دو کارت زرد از بازی اخراج شد.

موسی دمبله در دقیقه 83 توانست هت تریک تاریخی اش را در اولین داربی «اولد فِرم» به ثبت برساند. استیوارت آرمسترانگ در دقیقه 90 توانست برای پنجمین بار، دروازه تیم از هم پاشیده رنجرز را گشوده و یک شکست تحقیر آمیز را در اولین داربی کهنه شهر گلاسگو در لیگ برتر طی 5 سال اخیر ثبت کند.

ستاره هایی همچون حبیب کولو توره، میکائیل لوستیگ، تام روگیچ، اسکات براون، موسا دمبله پدیده فصل قبل فولام و اسکات سینکلر مهاجم اسبق چلسی را در ترکیب اصلی داشت. فیلیپ سندروس، جوی بارتون، نیکو کرانچار و کنی میلر مهم ترین بازیکن های حاضر در ترکیب اصلی رنجرز بودند.

بدین ترتیب با برد 5-1 سلتیک مقابل رنجرز، یاران برندن راجرز 12 امتیازی شده و با اختلاف 4 امتیازی نسبت به تیم دوم جدول یعنی رنجرز تازه وارد، در صدر جدول جا خوش کردند.

4464