برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۲۷ زنان شد

برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۲۷ زنان شد

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا امروز رسما برزیل را میزبان جام جهانی ۲۰۲۷ فوتبال زنان اعلام کرد تا برای اولین بار میزبانی جام جهانی زنان به آمریکای جنوبی برسد.

به گزارش فوتبالی، یکی از موضوعات مهم فیفا در چند روز گذشته بحث میزبانی جام جهانی ۲۰۲۷ زنان بود. پس از انصراف عربستان از میزبانی این رویداد مهم، سه کشور آلمان، هلند و بلژیک مشترکا و برزیل خواهان میزبانی جام جهانی زنان شدند.

فیفا امروز رسما اعلام کرد که برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۲۷ فوتبال زنان خواهد بود تا بالاخره پای آمریکای جنوبی هم به میزبانان جام جهانی باز شود. البته برزیل یک بار در سال ۲۰۱۴ میزبان جام جهانی مردان بود که اتفاقا میزبانی خوبی هم داشت و حالا با الهام از آن مسابقات می تواند جام جهانی خوبی را برای زنان برگزار کند. هرچند که جام جهانی ۲۰۱۴ برای خود تیم‌ ملی برزیل به بدترین حالت ممکن به پایان رسید.

در ۹ دوره قبلی جام جهانی چین دو بار، آمریکا دو بار، سوئد، آلمان، چین و استرالیا-نیوزلند میزبانان جام جهانی فوتبال زنان بوده اند.

در آخرین دوره جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ که به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند برگزار شد، اسپانیا با شکست انگلیس قهرمان شد. 

در ادوار مختلف جام جهانی فوتبال زنان تیم ملی فوتبال ایران هیچ گاه نتوانسته به این مسابقات مهم راه پیدا کند و برای صعود  باید ابتدا به جام ملت های آسیا صعود کند و سپس در این مسابقات جزو پنج تیم برتر شود.

۶۰۰۱