بازگشت عزیزی‌خادم به فدراسیون؟ امکان‌پذیر نیست

بازگشت عزیزی‌خادم به فدراسیون؟ امکان‌پذیر نیست

پایگاه خبری فوتبالی- آیا شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با اتمام محرومیتش می‌تواند به فوتبال برگردد یا نه؟

به گزارش فوتبالی، در روزهایی که بحث فساد در فوتبال و پرونده‌های بعضی از مدیران فوتبالی باز است، روز گذشته دو سال محرومیت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به اتمام رسیده است و براساس نظر بعضی از حقوق‌دان‌ها او می‌تواند به فوتبال برگردد. عده‌ای معتقدند او از همین امروز رییس قانونی فدراسیون فوتبال است چرا که او طبق هیچ کدام از بندهای اساسنامه از سمت خود به صورت دائم عزل نشده است.

نمونه این اتفاق را چند سال گذشته شاهد بودیم. علی کفاشیان، نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال با حکم کمیته اخلاق 5 سال از فعالیت فوتبالی محروم شده بود ولی بعد از اینکه حکم او به یک سال کاهش پیدا کرد، در خرداد 1399 با پایان یافتن دوران محرومیتش بلافاصله در فدراسیون فوتبال حاضر شد و به سمت خود برگشت.

البته رضا شاه منصوری، کارشناس حقوقی فوتبال اعتقاد دارد که عزیزی خادم نمی‌تواند به فوتبال برگردد. او در این مورد گفته است:«در واقع امر احراز صلاحیت از لحاظ حقوقی امری است مستمر که یک مدیر در کل ایام تصدی‌گری خود باید آن را در اختیار داشته باشد. بنابراین اگر در یک بازه زمانی ویژگی‌هایی که قانون‌گذار از آن مدیر خواسته از بین برود یا قطع و سلب شود و نهادهای رسیدگی‌کننده مثل هیات رئیسه یا مجمع فدراسیون که بر عملکرد آن رئیس نظارت کنند، عدم احراز صلاحیتش را مصوب کنند از آن تاریخ مسئولیت او سلب می‌شود‌.درمورد تشریفات عزل دائم عزیزی خادم من هم این عقیده را دارم که پس از تصویب عزل موقت او در هیات رئیسه، مجمع عمومی باید عزل دائم او را مصوب می‌کرد اما موضوع منقضی شدن دوران محرومیت عزیزی خادم و بازگشتش به فوتبال، یک بحث دیگر است و اتمام دوره محرومیت سبب بازگشت او نخواهد شد. به این دلیل که تاکنون هیچ ایرادی به شیوه عزلش در مراجع رسیدگی کننده مترتب نشده است.حتی سال گذشته که عزیزی‌خادم برای پیگیری موضوع به دادگاه صدر مراجعه کرد، این دادگاه شکایتش را نپذیرفت. به همین دلیل ادامه ریاست مهدی تاج در فدراسیون منطبق بر موازین قانونی است."

4326