تیم منتخب هفته بیست و هفتم؛ تا آخرین نفس

تیم منتخب هفته بیست و هفتم؛ تا آخرین نفس

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ 23 همچنان داغِ داغ ادامه دارد. رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر هنوز هست و جلوی هر پیش‌بینی‌ای را گرفته است. 

به گزارش فوتبالی، چیدمان پایین جدول بخصوص 3 پله سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر هفته دستخوش تغییر است و نمی‌توان درباره تیمی که سقوط خواهد کرد با قاطعیت حرف زد. قصه این فصل همچنان تا آخرین نفس ادامه خواهد داشت.

* علیرضا بیرانوند

 این شاید بهترین نمایش این چند فصل اخیر بیرانوند درون دروازه پرسپولیس بود؛ اتفاقی که با اشتباه دقیقه 6 استارت خورد. دفع تک‌دست ضربه سر مرادی در دقیقه 82 بی‌نظیر بود و واکنش‌های دقایق 24 و 46 تیم اوسمار را در بازی نگه داشت.

ذخیره: مس رفسنجان در بازی ماند به خاطر واکنش طلایی حامد لک در دقیقه 34 که شوت مهلک رضا اسدی را از آن فاصله کم با یک دست دفع کرد.

* دانیال اسماعیلی‌فر

 بهتر از تمام روزهای حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، دانیال اسماعیلی‌فر روزهای بهتری را زیرنظر اوسمار سپری می‌کند. این درست که ردپای شماره 11 در ناکامی‌های این فصل قرمزها، دیده می‌شود ولی او برابر هوادار، کاملا قابل قبول بازی کرد.

ذخیره: شمس‌آذر روی ارسال از جناحین، برنامه‌های خوبی دارد که علی آزادمنش کارگردان آنهاست. او برابر ملوان، بدشانس بود که پاس گلی به نامش ثبت نشد.

* ایمان سلیمی

 شاید گلی که به فولاد زد و باعث شد هر 3 امتیاز بازی به حساب استقلال واریز شود، همه اشتباهات مرگبارش در طول فصل را بپوشاند. سلیمی این هفته، نمایش بهتری داشت، کمتر اشتباه کرد و توانست فضای پشت سر جلالی را به خوبی پوشش بدهد.

ذخیره: 11 واکنش دفاعی یعنی هومن ربیع‌زاده بازهم توانسته وظایف سازمانی‌اش را به عنوان یکی از 3 مدافع شمس‌آذر انجام داده و خیال دقیقی را راحت کند.

* فریبرز گرامی

 یک گل خارق‌العاده زد که اصلا شانسی نبود. او با دیدن خروج دروازه‌بان پیکان، ضربه‌اش را زد که هم قدرت خوبی داشت، هم ارتفاع مناسب و هم سرعت کافی. در امور دفاعی هم کمتر پیش می‌آید که گرامی روی هوا، ناتوان باشد و به اشتباه بیفتد.

ذخیره: بازگشت وحید محمدزاده به شرایط بازی، بهترین خبر برای نساجی و الهامی است. با گلی که او در دقیقه 3 زد، فشار زیادی از روی مهمان در اهواز برداشته شد.

* ابوالفضل جلالی

 در یک روز نه‌چندان روی فرم، بازهم جلالی نمره قبولی گرفت. تک گل بازی را ساخت که دهمین پاس گلش در این فصل بود. پاس‌های کلیدی خوبی داد، در امور دفاعی خوب بود و البته یک فرصت عالی گلزنی را هم از دست داد. جلالی چرا عمدتا بعد از هر ضربه یا ارسال، زمین می‌خورد؟

ذخیره: مورایس در رفسنجان تصمیم گرفت آریا یوسفی را در ترکیب اصلی قرار بدهد و شماره 14 هم با یک پاس گل، جواب این اعتماد را داد.

* محمدرضا حسینی

 بهترین بازیکن نساجی برابر استقلال خوزستان بود. حسینی در مرکز زمین برخلاف بازی با پرسپولیس، توپی لو نداد و مبدا اصلی موقعیت‌سازی تیمش بود. هم پاس گل دوم را داد و هم پاس منجر به پنالتی و 10 نفره شدن میزبان را.

ذخیره: رکورد پشت رکورد برای امید عالیشاه که همیشه بازیکن خوبی بوده ولی مصدومیت‌های متعدد و تصمیم‌های ویژه گل‌محمدی، باعث شد بازیهای زیادی را از دست بدهد.

* مهدی حسینی

 بعد از خمز هم مهدی حسینی در ترکیب اصلی تراکتور ماند و این هفته، عامل اصلی برد خانگی تیمش برابر گل‌گهر بود. پنالتی منجر به گل اول با خطا روی او شکل گرفت و پاس منجر به پنالتی و گل دوم را خودش داد.

ذخیره: زیرنظر نویدکیا، بهترین ورژن تمام دوران جلال‌الدین علی‌محمدی در تاریخ لیگ برتر را شاهد هستیم. او برابر سپاهان نشان داد فقط شوت نمی‌زند بلکه اصول هجوم به نقطه کور را هم بلد است.

* محمد پاپی

 ورود او به ترکیب اصلی شمس‌آذر، بار هجومی تیم دقیقی را بالاتر برده است. پاپی نشان داده خصوصیات بازی در نقش مهاجم سایه را خوب می‌داند و در بیشتر حملات تیمش، ناگهان به یک‌سوم دفاعی رقبا اضافه می‌شود.

ذخیره: مصدومیت مهدی‌پور، شماره 14 را وارد ترکیب اصلی کرده و حالا زبیر نیک‌نفس در مرکز زمین استقلال جولان می‌دهد و به روزهای آفتابی لیگ 21 تنه می‌زند.

* محمدمهدی محبی

از وینگری که بی‌جهت می‌دوید تبدیل شده به یک گوش سرعتی کاملا در اختیار تیم. محبی در این هفته‌های اخیر، یا گل زده و یا پاس گل داده است. حرکتش روی صحنه گل مس به سپاهان دیدنی بود وقتی ناگهان برگشت و مدافع مهمان را جا گذاشت.

ذخیره: در استقلال این فقط جلال‌الدین ماشاریپوف است که توانایی دادن پاس‌های کلیدی را دارد. او برابر فولاد، این کار را 2 بار در دقایق 6 و 62 انجام داد که هر 2 بار بلانکو، خرابش کرد.

* محمدرضا آزادی

 شانس، همیشه یاور مهاجمان بوده و این گزاره کاملا درباره محمدرضا آزادی برابر استقلال خوزستان صدق می‌کند. گل اولش با اشتباه پورحمیدی وارد دروازه شد و گل دومش، پنالتی بود. او همچنان از هر جای زمین، شوت می‌زند و البته شوتزن قابلی هم هست.

ذخیره: نمایش شروین بزرگ برابر پرسپولیس در جام حذفی، او را فیکس آلومینیوم کرد و حالا با این بازیهای درخشان، کسی نمی‌تواند به خروجش از ترکیب فکر کند.

* عیسی آل کثیر

بریس او باعث شد هر 3 امتیاز بازی با هوادار وارد حساب پرسپولیس شود و آنها این بار بیشتر از 2 ساعت در صدر جدول باشند. آل کثیر را باید جزو مهاجمانی قرار داد که هر تیمی لازم دارد تا در هر فصل بین 5 تا 8 گل برایش بزند.

ذخیره: در غیاب مغانلو، کاوه رضایی در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت و خودش را بازهم نشان داد. گل زد، خوب موقعیت ساخت و دوندگی بالایش امان مدافعان میزبان را برید.

* تیم هفته: نساجی

فاتح بزرگ هفته بیست و هفتم. آنها یک نبرد 6 امتیازی را از رقیب رودررو بردند آنهم در خانه حریف. تفاضل گل‌شان را به رقبا رساندند و حالا 3 امتیاز از بقیه جلو هستند. ماموریت آنها در اهواز، در همان نیمه اول با موفقیت به اتمام رسید.

ذخیره: بردن هواداری که روی روند نباختن بود، کار سختی است که پرسپولیس انجامش داد آنهم بدون خوردن گل و با نمایشی کاملا هجومی. 

* سرمربی هفته: ساکت الهامی

ماموریت انجام شد؟ احتمال مثبت بودن پاسخ این سوال بالاست. هر 2 برد خارج از خانه نساجی با الهامی رقم خورده و او ثابت کرده گویا اصلا برای نساجی ساخته شده است. الهامی در قائمشهر کاملا خاطرات تلخ مس و رفسنجان را فراموش کرده است.

ذخیره: انرژی‌ای که جواد نکونام از دقیقه یک، کنار زمین خرج می‌کند باعث می‌شود بازیکنان استقلال درون زمین، تهییج شوند که ثمره‌اش شده فعلا 24 بازی بدون باخت.

* بازیکن هفته: علیرضا بیرانوند

هوادار با حضور شجاعیان، مرادی، اسلامی و قاسمی‌نژاد تیم هجومی قابل اعتنایی داشت ولی بیرانوند برابر آنها، کاملا روی فرم بود و بازهم ثابت کرد اگر روزش باشد، دروازه‌بانی در فوتبال ایران به او نخواهد رسید.

ذخیره: بهترین فرصت برای عیسی آل کثیر فراهم بود تا به سمت هت‌تریک و پوکر برود ولی او، همانقدر که خوب گل می‌زند، بهتر هم موقعیت خراب می‌کند.

5390