خروجی رای کمیته استیناف؛ فجر به رده دوم صعود کرد

خروجی رای کمیته استیناف؛ فجر به رده دوم صعود کرد

پایگاه خبری فوتبالی- فجرسپاسی پس از اعلام رای کمیته استیناف، 64 امتیازی شد و جای چادرملو را در رده دوم گرفت.

به گزارش فوتبالی، حدود سه هفته پیش بود که اتفاق عجیبی در خصوص یکی از دیدارهای لیگ یک اتفاق افتاد. قرار بود دیدار دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی از هفته 28 این رقابت‌ها در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود که استادیوم خانگی استقلال خوزستان به شمار می‌رود. 

اما طی یک اقدام عجیب، مسئولان استقلال خوزستان از ورود دو تیم دسته اولی به ورزشگاه غدیر ممانعت کردند و تمرین خودشان را در این ورزشگاه برگزار کردند. نتیجه این شد که اعضای دو تیم ملاثانی و فجرسپاسی نزدیک دو ساعت پشت در معطل ماندند و سرانجام با موافقت طرفین، بازی مورد نظر لغو شد.

پس از این ماجرا، مدیران فجرسپاسی با استناد به قانون تصریح کردند که نتیجه این بازی باید 3-0 به سود آن‌ها اعلام شود؛ چرا که تیم میزبان به هر دلیلی نتوانسته شرایط میزبانی را فراهم کند و در اینگونه موارد، رای به سود تیم مهمان است.

اما کمیته انضباطی طی حکمی که چند روز بعد در خصوص این ماجرا صادر کرد، رای به تکرار بازی داد و گفت بازی لغو شده از هفته 28 باید به تعویق افتاده و در زمانی دیگر مجددا برگزار شود، حکمی که با اعتراض شدید فجری‌ها مواجه شد و باشگاه شیرازی اعلام کرد با ارسال مدارک، مستندات و تنظیم لایحه، درخواست خود را برای تجدیدنظرخواهی به کمیته استیناف ارائه خواهد نمود.

سرانجام حکم کمیته استیناف امروز اعلام شد و براساس آن، حکم قبلی کمیته انضباطی شکسته شده و فجرسپاسی با نتیجه 3-0 برنده بازی با استقلال ملاثانی اعلام شده است.

صدور این حکم، وضعیت جدول لیگ یک را تاحدودی دچار تغییر کرده است و فجر هم اکنون از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر به شمار می‌رود.

تا پیش از امروز، وضعیت تیم‌های بالانشین لیگ یک بدین صورت بود که خیبر با 67 امتیاز در صدر جدول، چادرملو با 63 امتیاز در رده دوم و فجرسپاسی با 61 امتیاز در رده سوم قرار داشت، اما با صدور حکم استیناف، هم اکنون فجر 64 امتیازی می‌شود و جای چادرملو را در رده دوم می‌گیرد، در نتیجه یک گام به صعود به لیگ برتر نزدیک‌تر خواهد شد.

لیگ دسته اول در 4 هفته پایانی خود به سر می‌برد و در حال حاضر رقابت برای صعود در اوج حساسیت و هیجان قرار دارد. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان در این لیگ، جواز حضور در لیگ برتر را به دست خواهند آورد و باید دید در پایان این ماراتن جذاب، رستگاری از آن کدام تیم‌ها خواهد شد.

7474