نکته جالب: دورتموند از شکست مقابل رئال مادرید بیش از قهرمانی اروپا سود مالی می‌کند!

نکته جالب: دورتموند از شکست مقابل رئال مادرید بیش از قهرمانی اروپا سود مالی می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی - بروسیا دورتموند از شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا بیش از بردن آن از نظر مالی سود خواهد کرد!

به گزارش فوتبالی، دورتموند در عین ناباوری با حذف پی اس جی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد.  تیم ادین ترزیچ توانست شگفتی بزرگی را رقم بزند. آنها که در رتبه پنجم بوندسلیگا قرار گرفته اند، با وجود از دست دادن ستارگانی نظیر بلینگام و هالند در سالهای اخیر، توانستند تا فینال پیش بروند.  دورتموند با رهبری متس هوملس در خط دفاعی و با حضور بازیکنانی نظیر یولیان برانت و نیکلاس فولکروگ و بازگشت جیدون سانچز از یونایتد توانست به ومبلی راه پیدا کند. رئال مادرید از سویی با دبل خوسلو توانست مقابل بایرن مونیخ کامبک بزند و به فینال راه پیدا کند. 

جود بلینگام ستاره انگلیسی در فینال ومبلی مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد. اگر بازیکن 20 ساله بتواند با رئال به قهرمانی اروپا برسد، دورتموند بر اساس قراردادش سود مالی خواهد کرد. 

رئال مادرید برای خرید بلینگام از دورتموند، 103 میلیون یورو نقد به علاوه 30 میلیون یورو پاداش بر اساس عملکرد پرداخت. یکی از این بندهای پاداش، مربوط به قهرمانی چمپیونزلیگ است که اگر رئال قهرمان اروپا شود، دورتموند 5 میلیون یورو پاداش می گیرد. این در حالیست که در صورتی که دورتموندی ها در فینال ومبلی پیروز شوند، از یوفا 4.5 میلیون یورو پاداش می گیرند! اگر بلینگام در تیم برتر فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد (که کاملا محتمل به نظر می رسد) دورتموندی ها دو میلیون یوروی دیگر هم پاداش می گیرند. 

در هر صورت به نظر می رسد که بازی ومبلی برای دورتموندی ها بازی دو سر برد باشد چرا که چه در صورت قهرمانی و چه عدم قهرمانی، صاحب پاداش خواهند شد!

4125