گزارش یک روزنامه ورزشی/ شاهکار مدیریتی در اهواز؛ فاجعه دو میلیون دلاری در فولاد خوزستان!

گزارش یک روزنامه ورزشی/ شاهکار مدیریتی در اهواز؛ فاجعه دو میلیون دلاری در فولاد خوزستان!

پایگاه خبری فوتبالی- فولاد خوزستان با حضور در منطقه سقوط، رسما وارد بحران بزرگی شده است.

به گزارش فوتبالی، روزنامه ورزشی گل در شماره روز شنبه‌اش، در یک گزارش ویژه و جنجالی آخرین وضعیت باشگاه فولادخوزستان را بررسی کرده است.

این روزنامه نوشته است:" باشگاه فولاد خوزستان، تیمی که پس از تغییرات مدیریتی و حضور بهرام رضاییان به عنوان سرپرست مدیرعاملی (که چندی پیش با وجود عضویت در هیات رییسه فدراسیون و همچنین کارمندی شرکت نفت، حکم مدیرعاملی‌اش امضا شد) برخلاف آنچه انتظار می‌رفت روزهای بدتری را سپری کرده است. با اخراج ایگناسیو مارتینز و جایگزینی احمد آل نعمه و سپس عبداله ویسی، علنا مدیریت فولاد این تیم را به سراشیبی برده اما اوضاع از آنچه که می‌بینید هم پیچیده‌تر است.

روزنامه گل در ادامه گزارشش نوشته است: "ویسی قول داده تا فولاد را با کسب دو برد در لیگ نگه دارد اما اگر این اتفاق رخ ندهد علاوه بر اینکه قهرمان دو دوره لیگ برتر در اتفاقی غیر منتظره به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند، یک فاجعه مالی هم بابت قراردادهای این باشگاه رخ می‌دهد که می‌تواند کاری کند فولاد با وجود بودجه عظیمش به همین راحتی نتواند قامت راست کند. در ترکیب فعلی تیم ویسی بازیکنان خارجی زیادی وجود دارند که اگر این تیم موفق به ماندن در لیگ نشود، به دلیل قانون ممنوعیت حضور بازیکنان غیر ایرانی در "لیگ یک" باید فصل بعد از فهرست تیم اهوازی خارج شوند.

نکته اینجاست که با شاهکار مدیریت باشگاه، اکثر این نفرات هم با قراردادهای طولانی و مبالغ هنگفت در تیم ماندگار شده‌اند. نگاهی به فهرست خارجی‌های فولاد و دستمزدهایشان بیاندازید؛ موسی کولیبالی امسال قراردادی 300 هزار دلاری دارد که برای فصل آینده به 400 هزارتا می‌رسد، ابراهیم حصار که امسال 160 هزار دلار دریافتی دارد، قرار است حق و حقوق سال بعدش دو برابر شود؛ درست مثل دستمزد 150 هزار دلاری شیمبای 40 ساله. از آن طرف لوکاس کاندیدو امسال با قراردادی 300 هزار دلاری راهی اهواز شده که برای فصل بعد با افزایش 40 درصدی همراه خواهد بود و کریستوفر کنت هم امسال قراردادی به ارزش 380 هزار دلار دارد که برای فصل بعد تا 400 هزارتا افزایش پیدا می‌کند. از یاد نبرید که گادوین منشا هم هنوز با فولاد قرارداد دارد! بازیکنی که در نیم فصل از فهرست خارج شد و کل دستمزد 220 هزار دلاری این فصلش را هم طبق توافق دریافت کرد، هنوز بازیکن فولاد محسوب می‌شود و معلوم نیست چه بلایی سر قرارداد 250 هزار دلاری‌اش می‌آید. یعنی درصورت سقوط، این تیم می‌ماند و بیش از دو میلیون دلار تعهد بابت بازیکنانی که نمی‌تواند حتی از آنها استفاده کند.

روزنامه گل از یک ماجرای مهم پرده برداری می کند: چند تن از اعضای هیات مدیره فولاد خوزستان، هفته گذشته برای وصول طلب یک میلیون دلاری از السد قطر بابت انتقال محمدامین حزباوی راهی دوحه شدند اما احتمالا باید به همین اندازه هم روی آن بگذارند تا تعهدات بازیکنان خارجی‌شان را صاف کنند! قرمزهای اهوازی همین حالا هم از لحاظ فنی بدترین نتایج سال‌های اخیر را کسب کرده‌اند که اگر منتج به سقوط شود، مشخص نیست چه بلایی سر این باشگاه ریشه دار خواهد آمد. آن هم تحت لوای مدیری که سابقه سقوط با پارس جنوبی جم را هم در کارنامه‌اش داشته است."

۱۳۵۹