حضور روانخواه در استقلال منتفی شد

حضور روانخواه در استقلال منتفی شد

پایگاه خبری فوتبالی- باتوجه به برکناری علی خطیر، به احتمال زیاد باید پرونده حضور امید روانخواه در آکادمی استقلال را بسته دانست.

به گزارش فوتبالی، از مدتی قبل، این خبر شنیده شده بود که مدیرعامل استقلال تصمیم دارد اصغر حاجیلو را از ریاست آکادمی این باشگاه برکنار و امیدرضا روانخواه را جایگزین او کند.

در بین اسامی مختلفی که به عنوان کاندیدای ریاست آکادمی استقلال مطرح می‌شد، نام افرادی همچون آرش برهانی، امیدرضا روانخواه و سیروس دین‌محمدی به میان آمد که در بین این گزینه‌ها، احتمال همکاری با روانخواه بسیار بیشتر بود، زیرا وی از گذشته رابطه بسیار خوبی علی خطیر داشت و از دوستان نزدیک او به شمار می‌رود. ضمن اینکه روانخواه مدرک مربیگری A آسیا را دارد که فاکتور مهمی برای ریاست آکادمی محسوب می‌شود. روانخواه در فوتبال پایه هم سالها کار کرده بود.

براساس قوانین حرفه‌ای‌سازی AFC، داشتن لایسنس A مربی‌گری برای مدیر آکادمی یک باشگاه جزو معیارهایی است که حتما باید رعایت شود تا مجوز حرفه‌ای صادر شود. لذا خطیر در راستای تلاش‌های خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای، تصمیم داشت حاجیلو را که فاقد مدرک مذکور است، برکنار کرده و روانخواه را به عنوان رییس جدید آکادمی منصوب کند.

روانخواه که در حال حاضر در لیگ یک مشغول است و هدایت پارس جنوبی را برعهده دارد، چندی قبل در مصاحبه‌ای خبر پیشنهاد خطیر را تایید کرده و گفته بود علاوه بر استقلال از چند تیم دیگر هم به او پیشنهاد همکاری داده شده، اما او با پارس جنوبی قرارداد دارد و ترجیح می‌دهد تا پایان فصل در تیم خود باقی بماند اما به خاطر استقلال، به آکادمی می رود. او برنامه‌اش را هم به باشگاه داده بود و حتی قرار بود هفته آینده اعلام شود و تست گیری را آغاز کند.

هم اکنون با توجه به برکناری خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال، به نظر می‌رسد باید حضور روانخواه در تیم سابقش را منتفی دانست و احتمالا گزینه‌های دیگری برای مدیریت تیم‌های پایه استقلال مطرح خواهند شد.

روانخواه از بازیکنان مطرح دهه 80 استقلال محسوب می‌شود که سابقه قهرمانی با پیراهن آبی را هم در کارنامه دارد.

7474