آخرین بازی استقلال در لیگ به قزوین منتقل می‌شود؟

آخرین بازی استقلال در لیگ به قزوین منتقل می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد که دیدار پیکان - استقلال در هفته 30 لیگ برتر، به جای ورزشگاه پاس در استادیوم خانگی شمس‌آذر برگزار شود.

به گزارش فوتبالی، دو روز قبل، برنامه هفته‌های پایانی لیگ برتر از سوی سازمان لیگ اعلام شد و طبق این برنامه، پیکان باید روز 11 خرداد در ورزشگاه دستگردی از استقلال میزبانی کند. این دیدار که آخرین بازی استقلال در این فصل از لیگ برتر به شمار می‌رود، به دلیل برگزار شدن در ورزشگاه دستگردی، اعتراض استقلالی‌ها را به دنبال داشته است.

داستان از این قرار است که ورزشگاه پاس به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار داشتن در یک منطقه مسکونی شلوغ، مجوز شورای تامین را برای حضور هواداران نمی‌گیرد و تمام بازی‌های پیکان و همچنین هوادار در این ورزشگاه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. از طرفی، آبی‌‌ها که صدرنشین جدول هستند و در رقابتی تنگاتنگ با پرسپولیس برای قهرمانی قرار دارند، حق طبیعی خود می‌دانند که اگر تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شد، بازی آخرشان با حضور تماشاگران برگزار شود.

هم اکنون برای حل این مسئله چندین سناریو مطرح شده که براساس یکی از آن‌ها، باشگاه استقلال باید ورزشگاه دیگری را انتخاب و معرفی کند که در روز مورد نظر میزبان هیچ مسابقه‌ای نباشد. چون استقلال و پیکان هر دو تیم‌های پایتخت نشین هستند، اولویت با ورزشگاه‌هایی است حتی‌الامکان نزدیک تهران باشند و لذا از قزوین بیش از هر شهر دیگری به عنوان میزبان احتمالی این بازی یاد می‌شود.

بعد از آنکه دیروز سهیل مهدی به عنوان مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد برنامه ویژه‌ای برای هفته پایانی لیگ – در صورت کشیده شدن قهرمانی به هفته آخر – دارد، حالا این خبر مطرح شده که شاید دیدار پیکان و استقلال به ورزشگاه سردار آزادگان قزوین منتقل شود که زمین خانگی شمس‌آذر محسوب می‌شود. 

شاگردان دقیقی در هفته آخر لیگ مهمان سپاهان در اصفهان هستند و ورزشگاه آن‌ها برای میزبانی از دیدار پیکان - استقلال در دسترس خواهد بود. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که باشگاه پیکان هم با انتقال بازی به قزوین موافقت کند و زمین شمس آذر را به عنوان محل میزبانی خود معرفی کند.

حالا باید منتظر ماند و دید که نهایتا تکلیف بازی پیکان و استقلال در هفته آخر چه خواهد شد. البته که اگر تکلیف قهرمان لیگ، قبل از هفته آخر مشخص شود، احتمال تغییر زمان بازی‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد.

7474