فرصت‌سوزی عجیب عبدالکریم؛ می‌توانست پاس گل بدهد!

فرصت‌سوزی عجیب عبدالکریم؛ می‌توانست پاس گل بدهد!

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس یکی از بهترین‌ موقعیت‌های گلش در دربی را در وقت‌های تلف شده از دست داد.

به گزارش فوتبالی، صد و سومین دربی تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید. نیمه اول این مسابقه جذاب‌تر از نیمه دوم بود. در نیمه دوم استقلال فرصت چندانی برای گل زدن ایجاد نکرد اما پرسپولیس دو سه فرصت گلزنی داشت که توسط مهدی ترابی، سعید صادقی و عبدالکریم حسن از دست رفت.

اما به نظر می‌رسد بهترین فرصت گل زدن برای را مدافع چپ قطری این تیم از دست داد. در وقت‌های تلف شده نیمه دوم اوستون اورنوف می‌رفت پا به توپ وارد محوطه جریمه شود که با خطای مدافعان استقلال در پشت محوطه جریمه متوقف شد و وحید کاظمی داور مسابقه به نشانه خطا در سوت خودش دمید.

با توجه به موقعیت مکانی و زمانی این ضربه ایستگاهی، به نظر می‌‌رسد پرسپولیس بهترین و آخرین فرصت گلزنی را به دست آورده است. عبدالکریم حسن و دانیال اسماعیلی‌فر پشت توپ ایستادند و انگار داشتند بهترین نقشه را برای زدن این ضربه ایستگاهی انتخاب می‌کردند.

این توپ می‌توانست با ارتفاع بالا، متوسط یا پایین سانتر شود. می‌توانست به صورت زمینی و محکم به میان تجمع بازیکنان زده شود تا شاید تصادفی تبدیل به موقعیت گل شود. می‌شد به صورت کات‌بک یا پاس رو به عقب به بازیکن هم‌‌تیمی که موقعیت بهتری برای شوت زدن دارد داده شود.

اما عبدالکریم حسن بدترین ایده را انتخاب کرد و با یک ضربه محکم و با ارتفاع بالا توپ را با فاصله از بالای دروازه به بیرون زد! این اتفاق باعث بهت و ناامیدی بازیکنان، کادر فنی و هواداران پرسپولیس شد. این فرصت سوزی بسیار عجیب و باورنکردنی بود و مشخص نشد چرا مدافع قطری چنین کاری کرد.

در دربی 101 استقلال از همین موقعیت بهترین استفاده کرد. آن هم در حالیکه توپ به خط طولی زمین نزدیک بود نه به خط محوطه جریمه! اما آن توپ را سعید مهری به شکلی دیدنی و خطرناک روی دروازه پرسپولیس فرستاد و محمد حسین مرادمند با یک ضربه سر گل تساوی را زد.

اما پرسپولیس موقعیتی را که کاملا خطرناک‌تر به نظر می‌‌رسید به راحتی و با تصمیم عجیب عبدالکریم حسن از دست داد. در چنین بازی‌هایی موقعیت‌های زیادی نصیب دو تیم نمی‌شود. این اتفاق در بازی امشب هم افتاد و شاهد موقعیت‌های گل زیادی نبودیم. تیم‌ها باید از ضربات ایستگاهی استفاده می‌کردند اما پرسپولیس از بهترین موقعیتی که نصیبش شد بهره‌ای نبرد.

1359