درخشش خارجی‌های تازه‌وارد؛ حسن و اورونوف میخ‌شان را محکم کوبیدند

درخشش خارجی‌های تازه‌وارد؛ حسن و اورونوف میخ‌شان را محکم کوبیدند

پایگاه خبری فوتبالی – عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف در اولین بازی‌شان با پیراهن پرسپولیس امیدوارکننده ظاهر شدند.

به گزارش فوتبالی، در آخرین بازی از هفته هجدهم لیگ برتر، دقایقی پیش تیم پرسپولیس موفق شد در اصفهان با یک گل میزبانش ذوب آهن را شکست بدهد. تک گل پرسپولیس را در این بازی گئورگی گولسیانی در دقیقه 9 از روی نقطه پنالتی زد.

چیزی که قبل از شروع مسابقه هواداران پرسپولیس را متعجب کرد غیبت خریدهای زمستانی این تیم در ترکیبِ بازی با ذوب آهن بود. ترکیب پرسپولیس یک ساعت قبل از شروع مسابقه اعلام شد و در کمال تعجب خبری از عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو نبود.

غیبت خدابنده‌لو در ترکیب اصلی توجیه داشت. چون او به تازگی به پرسپولیس پیوسته است و هنوز با بقیه بازیکنان هماهنگ نشده است. اما حسن و اورونوف مدت نسبتا زیادی است با پرسپولیس تمرین می‌کنند و انتظار می‌رفت در مقابل ذوب آهن در ترکیب اصلی باشند. البته که با توجه به برتری هفته گذشته پرسپولیس مقابل تراکتور، این نظریه هم وجود داشت که اوسمار ویرا به ترکیب برنده‌اش دست نمی‌زند و فقط به عیسی آل کثیر، از ابتدا بازی خواهد داد.

اما نام حسن و اورونوف در میان بازیکنان ذخیره دیده می‌شد. برای همین هم این اطمینان به وجود آمد که هر دو خرید خارجی پرسپولیس در نیمه دوم به زمین خواهند رفت. همین اتفاق هم افتاد. حسن بعد از مصدومیت علی نعمتی در دقیقه 57 به زمین رفت و اورونوف در دقیقه 66 جانشین سعید صادقی شد.

شاید توقع درخشش این دو نفر در اولین بازی‌شان با پیراهن پرسپولیس کمی غیر منطقی بود اما هر دو نفر در دقایقی که در زمین بودند بسیار خوب، موثر و دونده بازی کرد و این باعث خوشحالی و امیدواری کادر فنی و هواداران پرسپولیس شد.

حسن بعد از ورودش به زمین سمت چپ را به روی بازیکنان ذوب آهن بست. در چند نوبت هم تا نزدیکی‌های محوطه جریمه ذوب رفت و ارسال‌های خوبی هم داشت. او نشان داد توانایی و لیاقت حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را دارد.

اورونوف هم در مدتی که در زمین بود کاملا در جریان بازی قرار گرفت. او از سمت چپ بارها و بارها نفوذ کرد و موقعیت گل ساخت. یکی دو بار هم لغزنده بودن زمین برایش دردسرساز شد. اما او در اواخر بازی بعد از نفوذ به داخل محوطه جریمه یک ضربه فنی با پای راست زد که توپ با کمترین فاصله از تیرک عمودی به بیرون رفت.

البته که از قبل هم روشن بود که حسن و اورونوف بازیکنان خوبی هستند اما نمایش خوب آنها در اولین بازی کمی فراتر از تصورات بود. به نظر می‌رسد این دو نفر در همین بازی اول میخ‌شان به قدری محکم کوبیده‌اند که اگر در بازی‌های بعدی در ترکیب اصلی پرسپولیس نباشند تعجب‌آور خواهد بود.

1359