گزارش ویژه/ هت‌تریک استقلالی‌های خارجی در بازگشت؛ سیلوا جاپای جانواریو و کرار گذاشت!

گزارش ویژه/ هت‌تریک استقلالی‌های خارجی در بازگشت؛ سیلوا جاپای جانواریو و کرار گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی- رافائل سیلوا مدافع برزیلی سابق استقلال با قراردادی 18 ماهه دوباره به این تیم پیوست.

به گزارش فوتبالی، رافائل سیلوا که با بازگشت به استقلال به اولین خرید این تیم در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی تبدیل شد قرار است برای دومین مقطع مختلف، پیراهن آبی‌ها را برتن کند تا به نوعی بعد از فابیو جانواریو و کرار جاسم، سومین بازیکن خارجی استقلال باشد که برای استقلال در دو مقطع مختلف به میدان می‌رود.

جانواریوی محبوب؛ اولین بازگشتی خارجی استقلال

جانواریو که با به ثمر رساندن گل قهرمانی استقلال در لیگ هشتم خودش را در تاریخ این باشگاه جاودانه کرد اولین بازیکن خارجی استقلال بود که در دو مقطع مختلف پیراهن این تیم را برتن کرد. او در پایان لیگ نهم استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد اما دوباره در لیگ دوازدهم به جمع آبی‌های تهرانی اضافه شد و در قهرمانی این تیم در پایان فصل نقش شایانی داشت.

کرار جاسم؛ در مسیر جانواریو

کرار جاسم که مارکوپولوی خارجی فوتبال ایران به شمار می‌آید و در چندین تیم ایرانی بازی کرده برای اولین بار در فصل 90/91 پیراهن استقلال را بر تن کرد و در ناکامی این تیم در آن فصل و در لیگ یازدهم شریک بود. کرار جاسم در پایان لیگ دوازدهم از استقلال جدا شد تا پیراهن شاهین بوشهر را برتن کند. او سرانجام بعد از حضور در 4 تیم مختلف دوباره در لیگ سیزدهم به استقلال پیوست تا همان راه جانواریو را طی کند.

بعد از این دو بازیکن، حالا رافائل سیلوا به دیگر بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال بدل شد که فرصت بازی برای این تیم در دو مقطع مختلف را پیدا می‌کند. البته با این تفاوت که کرار جاسم و فابیو جانواریو بعد از استقلال به تیم دیگری پیوستند اما سیلوا بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان خانه‌نشین شد.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

9098