گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از بازی استقلال - استقلال خوزستان در آزادی؛ فعلا مهم بردن است نه بازی زیبا!

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از بازی استقلال - استقلال خوزستان در آزادی؛ فعلا مهم بردن است نه بازی زیبا!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: همه درد استقلال این است که سلسله مراتب و اصول مدیریتی در این تیم رعایت نشده است. وقتی اول سرمربی را انتخاب می کنند بعد مدیرعامل وضعیت همین است که می بینید. آقای سجادی وزیر مستعفی ورزش باید پاسخگو باشد دود هر اختلافی هم در چشم استقلال می رود.

دو: استقلالِ نکونام شروع خوبی داشته، چهار بازی نه امتیاز یعنی دو امتیاز بیشتر از استقلال ساپینتو و فقط یک امتیاز کمتر از استقلال فرهاد که آن را هم به حساب اشتباه کوپال ناظمی بگذارید. استقلال برخلاف بیرون زمین در درون زمین تیمی سازماندهی شده به نظر می رسد که نظم تاکتیکی در آن حرف اول را می زند.

سه: استقلال زیبا بازی نمی کند و در خلق موقعیت مشکل دارد، درست ولی در فوتبال ایران تیمی موفق است که سازمان دفاعی خوبی داشته باشد و سخت گل بخورد و از تک موقعیتها استفاده کند. پرسپولیس یحیی و برانکو و استقلال مجیدی این مهم را پیشتر ثابت کرده اند. استقلال با همین تیم ناقص در صورت بردن تیمهای سید دو و سه لیگ شانس قهرمانی هم دارد.

چهار: رویه لیگ امسال انگار عوض شده است. نمایش مطلوب آلومینیوم ، ملوان ، ذوب آهن و استقلال خوزستان در تهران مقابل سرخابیها نشان داده که تیمها از دفاع صرف و بازی کاملا بسته در آزادی پرهیز کرده اند و می آیند که فوتبال بازی کنند.

۵-ضربات ایستگاهی و پای راست هنرمند مهدی مهدی پور گره گشای استقلال در دو بازی خانگی مقابل ملوان و استقلال خوزستان بود. وقتی عنصر خلاق و دریبل زن مثل قایدی و محبی ندارید بهترین راه استفاده از ضربات آزاد است. 

شش: روزبه چشمی مهمترین مهره در ترکیب استقلال نکونام است، در بازیهای سنگین مثل سپاهان به قلب خط دفاع می رود تا دفاع استقلال سه نفره شود و در بازیهایی مثل بازی اخیر در هافبک دفاعی قرار می گیرد تا رأس مثلث از بالا شود. بعد از گل مهرداد محمدی دوباره به عقب رفت تا در قلب خط دفاع قرار بگیرد و برتری عددی ایجاد کند.

هفت: گل شماره هزار به نام بچه خیابان فلاح و مهمترین خرید این فصل آبی ها رقم خورد. در این استقلال حضور بازیکنی با کیفیت مهرداد محمدی مثل کیمیا است. مهرداد که آماده شود و راه بیافتد از پای چپ هنرمندش بیشتر خواهیم دید.

هشت: سیروس پورموسوی با همان پیراهن مشکی دکمه سفیدش و همان سبیل معروف کار سختی در استقلال خوزستان دارد. بضاعت تیم او پایین است و اگر پورموسوی موفق به حفظ این تیم شود کار بزرگی انجام داده است. فوتبالی که تیمش انجام داد با کمی خودباوری می توانست نتیجه بهتری برایش به همراه داشته باشد.

نه: از ورزشگاه آزادی به جز مشتی خاطره چیزی نمانده، دلمان به چمن هموار آزادی خوش بود که آن هم به همت مسئولین دیگر کیفیت سابق را ندارد. ما را به خیر شما امیدی نیست شر نرسانید.

ده: با این سه امتیاز، استقلال به امتیاز نه رسید و رفت به تعطیلات یک‌ ماهه لیگ. این زمان فرصت خوبی برای رفع مشکلات بی شمار استقلال است، تیمی که غرق در بی پولی است و حالا بازیکن هم گرفته اما پنجره اش بسته است. زمان بازیهای آینده هم هنوز اعلام نشده است و همه چیز فعلا روی هواست. فیفا دی و دو بازی تیم ملی مقابل آنگولا و بلغارستان پیش روست و بازیهای تیم امید در ازبکستان و هانگژوی چین و بازیهای آسیایی هم آغاز می شود.

پی نوشت: سیدحسین حسینی همانی شده که استقلال می خواهد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

2636