مدعیان قهرمانی جام جهانی از نگاه اسطوره فوتبال آلمان

مدعیان قهرمانی جام جهانی از نگاه اسطوره فوتبال آلمان

پایگاه خبری فوتبالی - یورگن کلینزمن بازیکن و مربی اسبق تیم ملی آلمان که در سال 1990 فاتح جام جهانی شده، در مورد مسابقات قطر صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی برزیل 20 سال است که قهرمان جام جهانی نشده است. آن دوره آخرین باری بود که تیمی غیراروپایی فاتح جام جهانی می شد اما کلینزمن مدعی است که دو غول فوتبال آمریکای جنوبی می توانند در مسابقات قطر طلسم شکنی کنند و به قهرمانی برسند. کلینزمن بیان کرد:" ارزیابی من از دیدگاه یک هوادار و از بیرون این است که تیم های آمریکای جنوبی برای قهرمانی جام جهانی کاملا مناسب هستند. برزیل و آرژانتین با عطش و انگیزه خارق العاده ای به قطر خواهند رفت."

از سویی کلینزمن از پرتغال با حضور کریستیانو رونالدو و کشور خودش هم به عنوان سایر مدعیان نام برد. مرد 58 ساله گفت:" آلمان همیشه حضور دارد و همیشه یکی از مدعیان قهرمانی است. فکر می کنم که حداقل بتوانند به نیمه نهایی برسند. همیشه در گوشه ذهن خود به قهرمانی جهان امید داریم."

کلینزمن از بازگشت ماریو گوتزه به تیم ملی آلمان ابراز خرسندی کرد. هانسی فلیک تصمیم گرفت که زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 را در لیست 26 نفره جام جهانی قرار بدهد. کلینزمن گفت که هافبک آینتراخت هر چند که پس از آن گل معروف فراز و نشیب هایی داشته اما آن گل تاریخ ساز بوده است و حضورش از نظر روحی برای تیم ملی کشورش خیلی مفید خواهد بود.

4125